​Nano är äntligen tillbaka med ny musik!

Nu följer Nano upp den stora succéen med ”Hold On” – idag släpps låten ”One

- ”One”. Jag har så mycket att säga om den, berättar Nano. Den hette ”Freedom” från början och jag har alltid älskat den. Men jag kände alltid att någonting fattades, en ljusning i andra versen eller en rad som sammanfattade hela låten. "My heart wants freedom, my head wants reasons, I've got to make them one”. Den raden kom till mig och då föll allting på plats och jag kände mig helt nöjd. Den sorg och längtan jag hade när jag skrev den är kvar, men nu finns det glädje också. Den glädjen som jag känner idag.

Nano tog hela Sverige med storm med låten “Hold On” i vintras. Den låg #1 på radiolistan, låg #2 på Spotifys topplista, låg hela 13 veckor på den officiella singellistan och har streamats över 13 miljoner gånger. Låten har legat på Svensktoppen i hela 23 veckor, vara #1 i 18 veckor.

För några veckor sedan släpptes musikvideon till ”Hold On”, en fängslande kortfilm som speglar låtens tema om uthållighet och att besegra livets mörka stunder. Videon spelades in i Los Angeles och är producerad av Prince Jackson, son till popikonen Michael Jackson.

Imorgon ser vi Nano framföra nya singeln ”One” på både TV4 Nyhetsmorgon och Sommarkrysset.

Lyssna på ”One” här.

Följ Nano på sociala medier: