Panetoz gör sommarens fotbollslåt tillsammans med TV4

Om drygt två veckor sparkas Fotbolls-VM igång i Brasilien och Panetoz har fått den stora äran att ”skapa kaos” på det sätt de kan bäst. Tillsammans med Joy och Linnea Deb har de tagit fram årets fotbollslåt i samarbete med TV4.

Idag är det premiär för ”World Clap”, en låt som hyllar den glädje och gemenskap som Fotbolls-VM innebär för alla de miljontals tittare världen över.

Panetoz har fått hela Sverige att ”Dansa Pausa” sedan det stora genombrottet 2012 och nu senast i Melodifestivalen 2014 med låten ”Efter Solsken”. Gruppen, bestående av barndomsvännerna från Jordbro, trotsar alla fördomar du haft om hur hiphop ska låta och hur man ska bete sig som förortskid från söder om Stockholm. Det här är ett sammansvetsat gäng som drivs av vänskap, glädjen till musiken och viljan att göra skillnad.

Panetoz har nu, tillsammans med Joy och Linnea Deb, tagit fram låten ”World Clap” som med sina tydliga brasilianska fotbollsinfluenser  hyllar glädjen, festen och ger tittarna möjligheten att klappa och vara med i feststämningen under Fotbolls-VM i TV4. Oavsett om man klappar för ett lag eller en spelare är man välkommen att vara med i World Clap.

-  Vi vill ge våra tittare den bästa VM-upplevelsen någonsin och något extra att samlas kring. Dessutom har man ofta ett andra lag som man klappar lite mer för, beroende på var man har sina rötter, vänner eller familj, säger Jessica Abril, Projektledare för Fotbolls-VM på TV4.

”World Clap” premiärspelades exklusivt i TV4:s Nyhetsmorgon under tisdagsmorgonen. Samtidigt släpptes låten via Spotify, WiMP och iTunes.

Det är en ära att vi fick förfrågan. Vi har alla en stor kärlek för fotboll så det var självklart att ställa upp, säger Johan Hirvi från Panetoz.

Ikväll spelar Panetoz på Gröna Lund i Stockholm och på söndag 1 juni framträder de i halvtidspaus under vänskapsmatchen Sverige – Belgien på Friends Arena, en match som TV4 även direktsänder.

För komplett turnéplan, besök http://www.panetoz.com/gigs/

Imorse var Panetoz med i Nyhetsmorgon och skapade VM-feber med låten World Clap. Vad klappar du för? #klapparför  #ready4rio

Se Panetoz framföra "World Clap": http://youtu.be/cemN3opIBfQ

Lyssna på ”World Clap” i