Panetoz öppnar för Chris Brown i Globen

SPG LIVE presenterar Chris Brown som kommer till Stockholm och Ericsson Globe den 19e november med ”The Fortune Tour”. I morse blev det bekräftat att svenska Panetoz blir förband i Stockholm och brittiska stjärnskottet Conor Maynard följer med ut på världsturnén.

Panetoz fick sitt stora genombrott i år med jättehiten ”Dansa pausa”. Bandet har nyligen släppt  uppföljarsingeln ”Känn dig fri” och jobbar för fullt i studion för att färdigställa sitt efterlängtade debutalbum. Sommaren var fullbokad med spelningar samtidigt som Dansa pausa toppade listorna i svenska radiokanaler. Bandets unika sound och attityd är något som till och med CNN uppmärksammade och nu i höst släpptes Dance Pause i USA via amerikanska Atlantic Records. Panetoz har tidigare varit förband åt stora namn som bland andra Busta Rhymes, Magic System och New Boyz. Den 19e november öppnar succébandet för Chris Brown i Ericsson Globe.

Conor Maynard blev upptäckt 2008 av några av USA’s största namn och har sedan dess skapat stor framgång och blivit en av Englands största artister i sin genre. Maynard har belönats med det prestigefyllda priset ”Årets Nykomling” av MTV samt haft sina singlar ”Can’t say No” och Vegas Girl på toppen av Englands största singel listor. Albumet ”Contrast” som släpptes 30e juli, debuterade som Englands mest säljande album första veckan.

Panetoz kontaktas via Jenny Schyttberg på Warner Music.

Biljetter finns på ticnet.se
För mer information om eventet, kontakta
Assefa Kommunikation Anaïs Lameche +46 (0) 76 88 47 554 anais@assefa.se