​Peter Bjorn and John aktuella med ny singel & livedatum

Idag släpper Peter Bjorn and John singeln ”Dominos” som de producerat ihop med Paul Epworth (Florence And The Machine, U2, Coldplay). Det blir deras första officiella singel från kommande albumet Breakin' Point som släpps den 10 juni. Trion är nyss hemkommen från en slutsåld miniturné i USA och har den 2 juni konsert på Nobelberget i Stockholm.

På albumet Breakin' Point har bandet samarbetat med en imponerande rad producenter, bland andra Patrick Berger (Icona Pop, Robyn), Paul Epworth, Greg Kurstin (Sia, Adele), Emile Haynie (Lana Del Rey, FKA Twigs, Kanye West) och Pontus Winnberg (Miike Snow). Breakin' Point är enligt Expressens skribent Anders Nunstedt ”deras hittigaste album på tio år” och följer upp 2011 års kritikerhyllade Gimmie Some. I år är det även tio år sedan de släppte superhiten "Young Folks".

För biljetter till konserten på Nobelberget klicka här.

Lyssna på "Dominos" i Spotify.

• peter bjorn and john
  • dominos