Robin Paulsson släpper nya EM-låten och hyllar Zlatan

TV-profilen och komikern Robin Paulssons imitationer av Zlatan Ibrahimović har blivit ett väldigt populärt inslag i hans talkshow Robins i SVT. Klippen har också blivit omåttligt populära på sociala medier. Nu gör Robin en hyllningslåt till Zlatan och fotbolls-EM och debuterar samtidigt som musikartist.

Idag släpps debutsingeln ”Abzolut” som Robin har skrivit tillsammans med hitmakaren och producenten Anderz Wrethov som tidigare har haft hits med bl. a. Samir & Viktor, Margaret, Hasse Andersson och Arash.

”Som det stora Zlatan-fan jag är så känns detta väldigt kul. Jag hoppas att många gillar låten och känner att den blir en bra uppladdning både inför och under EM”, säger Robin Paulsson.

Robin lade upp låten på sitt Soundcloud-konto tidigare i veckan och responsen på sociala medier har varit enorm. Efter några dagar gjordes det en fanvideo till låten av ett par hängivna Zlatan-fans. Videon har på knappt ett dygn fått över 40.000 views på YouTube.

Från och med idag finns låten på Spotify, Apple Music och alla andra digitala plattformar.

Klicka här för att lyssna på "Abzolut" i Spotify!

• robin paulsson
  • abzolut