Sabina Ddumba släpper idag efterlängtade singeln "Effortless"

Ett år har gått sedan Sabina Ddumbas kritikerrosade debutsingel släpptes och nu är det äntligen dags för henne att släppa nytt. "Effortless", som nya singeln heter, är producerad av Michael Angelo (Sam Smiths ”In the Lonely Hour”, Tinie Tempha mfl). "Effortless" släpps idag och går att lyssna på här!

Sabina Ddumba är spådd att bli ett av de stora genombrotten 2015. När Spotify presenterade sin lista över Spotlight-artister så fanns Sabina Ddumba i toppen. En av årets största höjdpunkter!
Sedan ett par veckor tillbaka blev det även officiellt att Sabina Ddumba kommer att framträda på Grammisgalan och det blir världspremiär för den nya singeln live på scen.

Sabina Ddumba fick under förra året stor uppmärksamhet världen över med låten ”Scarred For Life” och Warner Bros kontrakterade den nya soul/pop-stjärnan för den amerikanska marknaden. Tidigare har Sabina Ddumbas röst hörts på bland annat Katy Perrys världshit ”Walking on Air” och Adam Kanyamas ”The Golden Child”.

Bokning sköts av Lisa Appelgren på Pitch & Smith Sverige; kontakt: lisa@pitchandsmith.com

• 2015
  • musik