Sommarens Allsångsartister presenterade

Igår presenterade Petra Marklund årets artistuppställning i Allsång på Skansen för ett förväntansfullt och nyfiket pressuppbåd. Warner Music kan stoltsera med fantastiskt fin närvaro i så gott som samtliga program från namnkunniga artister.

I premiärprogrammet den 24 juni intar stjärnskottet Ace Wilder och världsartisten James Blunt Skansen och följs upp med Melodifestivalvinnaren och den då albumaktuella Sanna Nielsen tisdagen därpå.

Legendaren Björn Skifs besöker Sollidenscenen 8 juli och ryktas då framföra sin nya sommarlåt.

Den 15 juli tar Laleh över facklan från Tomas Ledin och Håkan Hellström då hon, som första kvinnliga artist, får äran att ta över SVT i en direktsänd timme för den årliga extrakonserten i ”Allsångsscenen är din”.

Senare under säsongen får vi bland annat se artister som DarinTitiyo, albumaktuella TimbuktuAlcazarPanetoz och Electric Banana Band.

WARNER MUSICS ARTISTER I ALLSÅNG PÅ SKANSEN 2014

Program 1: Tisdag 24 juni
Ace Wilder
James Blunt

Program 2: Tisdag 1 juli
Sanna Nielsen

Program 3: Tisdag 8 juli
Björn Skifs

Program 4: Tisdag 15 juli
Laleh (+ Allsångsscenen är din)

Program 5: Tisdag 22 juli
Electric Banana Band
Darin
Titiyo

Program 6: Tisdag 29 juli
Alcazar
Panetoz

Program 7: Tisdag 5 augusti
Timbuktu

Med reservation för ändringar.

• live
  • allsång