Succén fortsätter – Loreens album HEAL har tagit sin plats runt om i Europa

Pressrelease 2012-11-02

Succén fortsätter – Loreens album HEAL har tagit sin plats runt om i Europa

Efter succén i Eurovision Song Contest i Baku, tätt efterföljt av en mycket efterlängtad albumrelease kan vi nu konstatera att Loreens framgångssaga bara fortsätter i spikrak riktning uppåt.

Till dagens datum ligger Loreens album HEAL nu i topp 10 i hela 17 länder. Hon har även så sent som i tisdags placerats som nummer 12 på WorldWide listan iTunes där spelplanet frekventeras av bland andra Swedish House Maffia, David Guetta, Alicia Keyes och andra världsstjärnor.

Man kan konstatera att albumet HEAL har tagits emot med öppna armar runt om i Europa och ligger nu ETTA i både Sverige, Finland och Schweiz med fler samt på sjätte plats i Tyskland.

"Vi är nog inte de enda som är stolta över Loreens framgångar i Europa och känner att hon blir Sveriges nästa stora musikexport. Det är fantastiskt att se att ett stort mått av kreativitet, integritet och hårt arbete lönar sig."   Magnus Ribbeklint, Marknadschef Warner Music

För intervjuförfrågningar vänligen kontakta Assefa Kommunikation, Alexandra Lundell på mail: alexandra@assefa.se alternativt mobil: 076/3160008

• loreen
  • eurovision song contest
  • heal

Warner Music International, a leading company in national and international repertoire operates through numerous international affiliates and licensees in more than 50 countries. With its broad roster of new stars and legendary artists, Warner Music Group is home to a collection of the best-known record labels in the music industry including Asylum, Atlantic, Bad Boy, Cordless, East West, Elektra, Lava, Maverick, Nonesuch, Reprise, Rhino, Roadrunner, Rykodisc, Sire, Warner Bros. and Word. Warner Music Group also includes Warner/Chappell Music, one of the world's leading music publishers.