​Sveriges mest glädjespridande artistgrupp Panetoz släpper idag sin nya singel ”Fyrverkeri”

Panetoz är gruppen som har fått hela Sverige att dansa (och pausa). Gruppen trotsar alla fördomar du haft om hur hiphop ska låta och hur man ska bete sig som förortskid från söder om Stockholm. Det här är ett sammansvetsat gäng som drivs av vänskap, glädjen i musiken och viljan att göra skillnad. Panetoz sound inspireras av medlemmarnas egna arv; afro, hiphop, dancehall och popmelodier på svenska blandat med klockrena gitarrmelodier och toppade med en stor dos glädje.

Gruppens motto är att ”skapa kaos” – ett positivt kaos som inte följer några normer utan enbart består av oåterhållen glädje till musik, dans, människor och till livet självt.

Panetoz bildades 1997 i Jordbro där de tre grundande medlemmarnas namn fick döpa gruppen (Pa Modou, Nebeyu och Tobias). Spelningarna började trilla in, medlemmar tillkom och soundet började ta form. De var förortskids men blev förortsidoler och förebilder för andra unga i området.

Panetoz består av Nebeyu Baheru, Johan Hirvi, Pa Modou Badjie, Njol Badjie och Daniel Nzinga.

Lyssna på ”Fyrverkeri” här

Presskontakt: