The Sounds släpper ny singel - Hurt The Ones I Love

Hurt The Ones I Love är The Sounds andra singel från det kommande albumet ”Weekend” som släpps den 30 oktober.

Bandet spelade in hela albumet i Svenska Grammofonstudion i Göteborg under en månads tid, tillsammans med producenten Alex Newport som tidigare producerat allt från Sepultura till Death Cab For Cutie.

The Sounds åker nu ut på en omfattande turné i Europa, USA och Kanada med start den 14 oktober i Brooklyn, New York.

Sverigeturné
Borlänge 7 november
Norrköping 8 november
Helsingborg 9 november
Malmö 30 november
Stockholm 12 december
Göteborg 13 december
Bollnäs 14 december

• album
  • konsert
  • singel
  • live
  • nytt
  • rock
  • turné
  • the sounds
  • maja ivarsson

Warner Music International, a leading company in national and international repertoire operates through numerous international affiliates and licensees in more than 50 countries. With its broad roster of new stars and legendary artists, Warner Music Group is home to a collection of the best-known record labels in the music industry including Asylum, Atlantic, Bad Boy, Cordless, East West, Elektra, Lava, Maverick, Nonesuch, Reprise, Rhino, Roadrunner, Rykodisc, Sire, Warner Bros. and Word. Warner Music Group also includes Warner/Chappell Music, one of the world's leading music publishers.