Ulf Lundell firar 40 år som artist med nytt samlingsalbum

Ulf Lundell firar 40 år som artist och ger sig ut på stor sommarturné med premiär i Örebro den 26 juni. Lundell har samlat på sig en helt unik låtskatt de här åren och en snabbtitt genom låtlistan på den här samlingen vittnar om en fantastiskt kreativ artist som under fyra decennier skapat en rad oförglömliga låtar. Denna veckan släpps samlingsalbumet "40!".

På den här dubbel CD:n finns 31 stycken samlade, alltifrån ”Stockholms City” från debutalbumet Vargmåne 1975 till ”När vi var kungar” från senaste albumet Trunk. 31 låtar som alla fått en betydande roll i Lundells katalog , alla med sin speciella historia. Det kan vara singelhits radiofavoriter, livefavoriter eller bara någon av alla dessa sånger som växt till omistliga Lundellklassiker från något av alla de album som kommit ut under de här 40 åren.

Spotify

iTunes