Världspremiär för Videon till Loreens "Euphoria" på torsdag kl 08:00

Pressmeddelande   •   Jul 04, 2012 10:45 CEST

Mycket kan berättas om vad som tilldragit sig de senaste månaderna; Poängrekord i Melodifestivalen, fler tolvor än någon annan artist/låt någonsin tidigare i Eurovisions Historia, toppat Itunes eller motsvarande digitala topplistor i fler än 20 länder, Etta på den officiella topplistan i Holland, Tyskland, Norge, Finland och totalt mer än 10 länder, Mer än 50.000 såg Loreens exklusiva framträdande på MTV World Stage i Göteborg, den nyss inledda turnen krossar publikrekord.

Men - det är något som fattas - nu kommer videon till vad som redan nu känns som en helt obestridlig "Årets låt" - den senaste summeringen från Spotify summerade till smått makalösa 38 miljoner strömmar/spelningar!

Videon till "Euphoria" är regisserad av fyrfaldigt Grammis-nominerade Marcus Söderlund (Med produktionsbolaget Folke Film) och inspelad under 24 timmarna i en av Stockholms närmaste "vildmarker" vid Sickla gård.

Marcus som listades i Pitchforks "50 Best videos of 2000" och tidigare har jobbat med namn som The Though Alliance, Fibes Oh Fibes och Miike Snow, bygger en trollsk stämning när han låter Loreens
inneboende krafter spela mot naturens makter.

Se videon här.

För mer information kontakta, Helene Wigren 070- 7527605 eller mail: helene.wigren@prbeyond.se

Warner Music International, a leading company in national and international repertoire operates through numerous international affiliates and licensees in more than 50 countries. With its broad roster of new stars and legendary artists, Warner Music Group is home to a collection of the best-known record labels in the music industry including Asylum, Atlantic, Bad Boy, Cordless, East West, Elektra, Lava, Maverick, Nonesuch, Reprise, Rhino, Roadrunner, Rykodisc, Sire, Warner Bros. and Word. Warner Music Group also includes Warner/Chappell Music, one of the world's leading music publishers.

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.