Wiktoria släpper idag singeln ”Not Just For Xmas” som lyser upp höstmörkret

Poplöftet Wiktoria släpper idag singeln ”Not Just For Xmas”. Det är en ljuvlig, hoppfull och svängig poplåt som innehåller alla ingredienser man kan önska av en kommande julklassiker.

Wiktoria berättar: ”Jag hade inga planer på att sjunga in en jullåt förrän jag i våras fick ’Not Just for Xmas’ uppspelad för mig. Låten är omöjlig att sitta still till och gjorde mig så glad. Att jag själv är ett stort fan av julen gjorde att jag kände att fler måste få chansen att höra denna låt och förhoppnings få samma känsla som jag fick. Jag hoppas verkligen att den ger människor glädje i jul”

”Not Just For Xmas” är producerad av Torbjörn Petersson och skriven av Joe Killington, Alex White och Katerina Bramley som ligger bakom flera internationella hits däribland singlar på Girls Generations album Lion Heart som toppat Billboards albumlista.

Den 22 november till 12 december ger sig Wiktoria ut på julturné med Kalle Moraeus och Loa Falkman. De kommer bjuda på en konsert som sträcker sig från Operans scen till Las Vegas, in i bygdegårdarna på landet med besök i popens värld.

Lyssna på "Not Just For Xmas" här.