Wästbygg bygger åt Brostaden i Segeltorp

Wästbygg har fått två nya uppdrag av Fastighets AB Brostaden när utbyggnaden längs Smista Allé i Segeltorp fortsätter. Det ena projektet är en nybyggnation av bilhall och verkstad på totalt 3 500 kvm där bilföretaget Lexus ska flytta in. Projekt nummer två utgörs av en tillbyggnad av verkstadsdel och entresolplan på sammanlagt 1 300 kvm till en befintlig fastighet, som Wästbygg uppförde 2011. Blivande hyresgäst där är Fordonsmäklarna. Det sammanlagda ordervärdet för båda projekten är 72 mkr.

Båda byggnaderna ska miljöklassas, Lexusfastigheten med Miljöbyggnad Silver och Fordonsmäklarnas anläggning med Green Building.

– Dessa båda byggprojekt blir vårt åttonde respektive nionde åt Brostaden längs Smista Allé. Vi tackar för fortsatt förtroende och ser fram emot att återigen få samarbeta med Brostaden, säger Peter Höjer, byggchef på Wästbygg.

Båda projekten byggstartas under oktober månad.