Wattguard expanderar och öppnar kontor i Stockholm

Under året har miljöteknikföretaget Wattguard snabbt etablerat sig som ledande inom energibesparing i lysrörsintensiva miljöer. För att möta en ökande efterfrågan på enkla och kostnadseffektiva energilösningar etablerar sig nu Wattguard i Stockholm.

I takt med att fler företag jagar kostnader och miljövinster är Wattguards energibesparingstjänst attraktiv för många företag och organisationer. Där andra lösningar kräver omfattande förarbete och kostsamma investeringar erbjuder Wattguard en enkelhet som många tycker är befriande. Genom att öka ljusstyrkan per använd watt kan effekten sänkas och därmed reducera elförbrukningen i lysrör.

- En hel del företag och organisationer i Mälardalen har hört om Wattguard från kollegor i södra Sverige och blivit intresserade av vår tjänst. Självklart vill vi kunna möta det intresset på bästa sätt och då behöver vi ett kontor i Stockholm, säger Jan Flink, marknadschef Wattguard.

Wattguard har under året fått in flera nya stora kunder. Bland annat har industriföretaget ThyssenKrupp och sängtillverkaren Hilding Anders valt att installera Wattguard i sina verksamheter.

Sedan tidigare har Wattguard kontor i Malmö, Karlskrona, Jönköping och Borås. Företaget har även ett representationskontor i Köpenhamn, Danmark.

För ytterligare information, kontakta:

Jan Flink, marknadschef Swedish Wattguard AB

Mobiltelefon: 0735-19 01 24

Emejl: jan.flink@wattguard.se

Pressmeddelande samt ytterligare information finns på www.mynewsdesk.com/se/pressroom/wattguard

Om Wattguard

Wattguard erbjuder en effektiv tjänst som möter det ökande behovet av sänkt energiförbrukning i privata och offentliga verksamheter. Genom att installera Wattguards lösningar kan energiförbrukningen och koldioxidutsläppen i belysningsintensiva lysrörsmiljöer sänkas avsevärt. Installationen är enkel och möjliggör direkta besparingar utan behov av investeringar. Företaget etablerades 2010 och har kontor i Borås, Jönköping, Karlskrona, Malmö och Köpenhamn, Danmark. För mer information, se www.wattguard.se

• Swedish Wattguard
  • belysningsel