Wavin utser ny försäljningsdirektör

Den 1 oktober 2019 tillträder Malin Malmenström som försäljningsdirektör hos Svenska Wavin AB. Hon efterträder Lennart Silvegren som får en ny roll hos Wavin som säljchef för VA. Malin kommer i sin nya roll att ansvara för Wavins totala försäljning på marknaden samt ansvara för det direkta och kommersiella ansvaret för VVS.

- “Det är med stor glädje vi välkomnar Malin till Wavin. Hon är en stark person och har en solid bakgrund, som vi är övertygade om att kommer att vara en tillgång för Wavin i vår framtida utveckling på den svenska marknaden.” säger Per Dollerup Mikkelsen, Nordic Director, Nordisk Wavin A/S.

Malin har stor erfarenhet av försäljning av komplexa projekt inom VVS- och byggbranschen. Denna erfarenhet har hon förskaffat sig som tidigare VD och försäljningsdirektør hos Termotech AB samt som VD och andra ledande positioner för XL-bygg Norra AB.

Malin Malmenström om sin nya roll på Wavin: ”Wavin befinner sig i en väldigt spännande fas där jag hoppas kunna tillföra värde i syfte att säkerställa en fortsättning på och utveckling av den inslagna vägen. Bolaget har ett fantastiskt brett produktutbud som skapar goda förutsättningar att ytterligare flytta fram positionerna i marknaden tillsammans med våra kunder. Jag brinner även för att jobba med människor och har alltid älskat att skapa relationer och jag ser att detta arbete kommer att ge mig stor handlingsfrihet att fortsätta med det. Jag är självklart även stolt över möjligheten att få representera en ledande tillverkare i en bransch med lysande framtidsutsikter!”

Wavin är en innovativ leverantör av lösningar för bygg- och infrastruktur över hela världen. Uppbackade av över 60 års expertis är vi inriktade på att hantera några av världens största utmaningar: vattenförsörjning, sanitet, klimatbeständiga städer och effektivt byggande.

• Anställningsfrågor, kollektivavtal

• Skåne

Wavin fokuserar på att skapa en positiv förändring i världen och vår passion är att bygga beständiga och älskvärda platser. Vi samarbetar med ledare, ingenjörer, konsulter och installatörer för att göra städer framtidssäkra och byggnader bekväma och energieffektiva.
Wavin är en del av Orbia, ett företagskluster som är bundna av ett gemensamt syfte: att främja livet runt om i världen. Wavin har 12 000 anställda i över 40 länder och verkar under varumärken som Wavin, Amanco och Pavco.

Jimmie Tideman

Presskontakt Marketing Manager Wavin Sweden 070 750 34 03