Premiär för LIVEBAREN på Waxholms Hotell

Pressmeddelande   •   Apr 23, 2019 12:14 CEST

LIVEBAREN på Waxholms Hotell

Den 14 juni har LIVEBAREN premiär på Waxholms Hotell.

LIVEBAREN kommer att bjuda på artister vid pianot varje fredag & lördag hela sommaren

Waxholms hotells nya koncept LIVEBAREN kommer att finnas på bistron Lilla Strand där medveten inredning och musikprofil är signum. Här kombineras god mat med skärgårdsliv och livemusik. Hela restaurangen ska andas energi och vara ett självklart val för familjen, vännerna, och festsugna kompisgäng. Uteserveringen har ett slående läge just vid kajkanten i Vaxholm och bjuder på skärgårdfläktar säger Tobias Ekman, Hotellägare.

LIVEBAREN kommer erbjuda en känsla av att kvällen är lika unik som människorna som befinner sig där. Här ska man kunna önska sig en favorit eller två. Sjunga med. Dansa. Drömma sig bort.

LIVEBAREN kommer att sammarbeta med CMC Music som redan sedan tidigare är ett väletablerat namn i branschen och driver fantastiska LIVEBARER på bland annat Sälens Högfjällshotell, Hotell Salzburger Hof Bad Gastein & Hotell Tylösand.

Under premiärhelgen kommer baren att gästas av C-M Carlsson som är en av Sveriges främsta pianoartister. C-M är känd för sin förmåga att fängsla publiken från första stund, och skapa en magisk stämning som gör att man aldrig vill att kvällen ska ta slut. C-M har genom åren medverkat som kapellmästare i ett flertal olika produktioner på SVT och TV4. C-M uppträder tillsammans med Wojtek Goral, en av Sveriges absolut bästa saxofonister.

Wojtek Goral kommer direkt ifrån Sanna Nilsens succéföreställning på Hamburger Börs. Genom åren har Wojtek Goral, samarbetat med en rad stora internationella artister som bla. Justin Timberlake, Michael Bublé, Ariana Grande och Stevie Wonder.

På en plats där Stockholms skärgård möter mysig småstad finner du skärgårdens pärla, Waxholms Hotell. Hotellet som öppnade 1902 har öppet året runt och erbjuder boende, konferensmöjligheter, festvåningar och två olika restauranger; anrika Matsalen och skärgårdsbistron Lilla Strand. Utanför entrén angör Waxholmsbolagets båtar och hotellets gäster har gångavstånd till det mesta.

År 2015 förvärvades Waxholms Hotell av hotellmannen Tobias Ekman och entreprenören Olof Skarman, som har låtit renovera stora delar av hotellet i tidsenlig anda. Man arbetar aktivt med arrangemang kring musik, konst, dryck och mathantverk som lockar besökare till skärgården året runt.

Läs mer på www.waxholmshotell.se