Sebastian Falck.

Sebastian Falck ny CFO på Wayne’s Coffee

Wayne’s Coffee fortsätter sin tillväxt och rekryterar nu Sebastian Falck som Chief Financial Officer CFO. Sebastian Falck har lång erfarenhet av hotell- och restaurangbranschen och kommer närmast från en motsvarande tjänst på Vapiano. Han är en av flera som anslutit till kedjan i år, och fler rekryteringar är på väg in.

Det första Wayne’s Coffee öppnade i Stockholm år 1994. I dagsläget finns 122 Wayne’s Coffee-kaféer i åtta länder. Under 2016 blev hela kedjan KRAV-certifierad och året därpå blev man Årets Franchisekedja.

– Vi är mycket glada över att kunna rekrytera Sebastian till Wayne’s Coffee. Med våra höga tillväxtambitioner är det viktigt med kontroll och stabilitet i ekonomistyrning och administration. Rollen som CFO innebär även ett stort ansvar för affärsutveckling inom företaget, säger Mats Hörnell, VD på Wayne’s Coffee.

Sebastian Falck är civilekonom med lång erfarenhet av hotell- och restaurangbranschenoch kommer närmast från en tjänst som CFO på Vapiano. Innan dess har han haft olika positioner på bland annat Hotel Rival och Scandic.

– Wayne's Coffee är ett spännande varumärke med värderingar som ligger i tiden. Jag ser fram emot att vara en del av expansionsresan och fortsätta arbetet med att ta ut Wayne's i världen, säger Sebastian Falck.

Sebastian Falck kommer att rapportera till VD och ingå i företagets ledningsgrupp. Han tillträder sin tjänst den 1 oktober 2018.

För mer information kontakta gärna:

Mats Hörnell, VD Wayne’s Coffee, mats.hornell@waynescoffee.com, 073-813 99 00

Sebastian Falck, 076-144 70 06

Wayne´s Coffee är en internationell kafékedja som satte standarden för det moderna europeiska kafékonceptet i Sverige – själva bilden av hur, var och när vi fikar i stadsmiljö. Det första Wayne's Coffee-kaféet öppnade i Stockholm 1994, och idag har kedjan 122 kaféer i åtta olika länder. Wayne’s Coffee är Sveriges första KRAV-certifierade kafékedja.