Wayne´s Coffee öppnar i Malmö Västra Hamnen

Wayne´s Coffee öppnar i Malmö Västra Hamnen

Wayne’s Coffee öppnar idag ett kafé på Lilla Varvsgatan 20. 2015 öppnade vi med stor framgång ett nytt kafé i Lund och med vår nyetablering i Malmös mest expansiva område Västra Hamnen markerar vi vår fortsatta expansion i Skåne. Flera Wayne’s Coffee planeras i Malmö under 2016 och de kommande åren. I höst öppnar vi i Malmö Live och vi tittar på flera möjligheter till expansion. Ambitionen är att dubbla antalet kaféer inom fem år i Sverige.

– Vi är glada att kunna erbjuda Malmöborna och andra, en möjlighet att fika miljövänligt, säger Mats Hörnell, Vice VD på Wayne´s Coffee. Våra nya franchisetagare Joanna Harty och Rickard Nilsson öppnar här sitt första kafé. Västra Hamnen är en del av Malmö stad med bostads-, industri- och utbildningsområden. Sedan Bomässan 2001 har det varit febril byggaktivitet i Västra Hamnen. Det som bl.a. gjort att Malmöborna dragit sig hit har varit strandpromenaden och utsiktsplattformen.

- Med vår öppning i Västra Hamnen kommer vi erbjuda det ständigt växande antalet boende i området och alla de som arbetar i närheten, en trivsam mötesplats med ekologisk lunch och fika. Vi kan erbjuda en trevlig uteservering och Malmös mysigaste kafé, säger Joanna Harty och Rickard Nilsson som nu med energi och glädje tar steget in i kafévärlden. Paret har även sitt boende i området, strax intill kaféet. Ägarna kommer från helt andra branscher och tar med sig kunskaper från både Försäkrings- och IT-världen in i sitt nya företagande.

Wayne´s Coffees KRAV-Certifiering innebär till exempel att kaffet, mjölken, yoghurten och våra mest populära bakverk är ekologiska. På menyn finns en mängd ekologiska och KRAV-märkta produkter, som morotskaka, chokladboll och kladdkaka och vårt ekologiska sortiment växer ständigt.

Wayne´s Coffee är en svenskägd, internationell kafékedja som satte standarden för det moderna europeiska kafékonceptet i Sverige – själva bilden av hur, var och när vi fikar i stadsmiljö. Det första Wayne's Coffee-kaféet öppnade i Stockholm 1994 och idag har kedjan 40 000 kafégäster varje dag och verksamhet i sex länder. Wayne’s Coffee är sedan januari 2016 Sveriges första KRAV-certifierade kafékedja.