Wayne´s Coffee i samarbete med Coop

Wayne´s Coffee i samarbete med Coop

Coop och Wayne´s Coffee inleder ett samarbete som innebär att Coops medlemmar kan växla sina poäng till härliga fikastunder på Wayne´s Coffee.

Coops 3,4 miljoner medlemmar kan nu använda sina insamlade poäng för att köpa fikakupong som går att använda på Waynes´s Coffees 91 kaféer runt om i Sverige.

- Coop har ett unikt medlemsprogram och vi är väldigt glada över samarbetet. Vi är också två kedjor som båda är KRAV-märkta så vi delar värderingar om vikten av att ta ansvar för miljö och samhälle, säger Magnus Hammarling försäljningsansvarig på Wayne´s Coffee.

Samarbetet innebär att Coops medlemmar kan växla poäng mot en värdekod på Waynes Coffee. 4500 poäng ger en fika för ett värde på 50 kronor och 9000 poäng gör det möjligt att fika för en 100-lapp.

- Vi är glada över att kunna erbjuda våra medlemmar möjligheten att ta en härlig fikapaus på Wayne’s Coffee för sina poäng, säger Karin Friis, chef för Kundrelationer på Coop.

För mer information:

Magnus Hammarling, Drift- och försäljningsansvarig, Wayne´s Coffee

magnus.hammarling@waynescoffee.com

Mobil. 070-092 67 57

Coops pressjour:

Om Wayne's Coffee

Wayne´s Coffee är en svenskägd, internationell kafékedja som satte standarden för det moderna europeiska kafékonceptet i Sverige – själva bilden av hur, var och när vi fikar i stadsmiljö. Det första Wayne's Coffee-kaféet öppnade i Stockholm 1994 och idag har kedjan 40 000 kafégäster varje dag och verksamhet i sex länder. Wayne’s Coffee är sedan januari 2016 Sveriges första KRAV-certifierade kafékedja. Wayne’s Coffee lägger vi stor vikt vid att använda bra råvaror. Ända sedan vi startade har det varit en av våra hjärtefrågor. Vi tycker att en fika inte bara ska smaka gott – den ska kännas gott!