Wayne’s Coffee och SuperPark inleder samarbete

Wayne’s Coffee och SuperPark inleder samarbete

Det finska aktivitetskonceptet SuperPark har vuxit snabbt, både i Finland och i Asien. Nu satsar kedjan stort i bland annat Sverige och inleder samtidigt ett globalt samarbete med Wayne’s Coffee. Först ut är SuperPark i Uppsala, som öppnar imorgon den 18 augusti. Därefter är planen minst 10 svenska anläggningar till år 2021 och 100 i världen till år 2023.

SuperPark grundades 2012 i Finland. En anläggning blev snabbt flera, och snart inleddes en internationell expansion av konceptet som innebär att barn, ungdomar och föräldrar kan aktivera sig tillsammans påexempelvis hopparker, bollsportscentrum, trick- och gymnastikområden.

I samband med att SuperPark nu expanderar ytterligare och att den första anläggningen öppnar i Sverige inleds ett samarbete med Wayne’s Coffee. Kaféerna kommer att drivas på franchisebasis av SuperPark Sweden AB, företaget bakom SuperPark.

– Vi är självklart glada över att SuperPark väljer att samarbeta med Wayne’s Coffee. Det här är ett koncept som känns helt rätt i tiden. Att aktivera sig tillsammans med familjen är något som många älskar och vill göra mycket mera. Samtidigt förväntar sig dagens gäster en positiv helhetsupplevelse - vilket inkluderar även mat, dryck och miljö - och där bidrar vi med en ny typ av kafélösning i den här typen av sammanhang, säger Wayne’s Coffees vd Mats Hörnell.

Från SuperParks sida är man mycket nöjda med den nya partnern:

– Samarbetet känns helt rätt eftersom kost och aktivitet hänger ihop. Wayne’s fokus på hållbarhet och ekologiska produkter ligger i linje med vårt koncept och på menyn finns något för alla, stora som små. Ett Wayne’s Coffee på plats innebär dessutom att vi kan erbjuda en riktigt schysst vuxenmiljö, något som ofta underskattas. Föräldrar har en tendens att tröttna snabbare än barn och kan då sätta sig i en trevlig miljö och beställa en riktigt god kaffe, säger Mats Svensson, styrelseordförande i SuperPark Sverige.

Det första Wayne’s Coffee öppnade i Stockholm 1994. Under 2016 blev hela kedjan KRAV-certifierad och året därpå blev Wayne’s utnämnda till Årets Franchisekedja. Med öppningen i Uppsala finns 125 Wayne’s Coffee-kaféer i sju länder. Den långsiktiga strategin är att fortsätta sprida den svenska kaffekulturen i världen:

– En av flera saker som vi har gemensamt med SuperPark är att båda kedjorna satsar stort på att etablera oss i flera länder, därför känns det mycket bra att vi är med när de fortsätter rulla ut sitt framgångsrika aktivitetskoncept globalt, säger Wayne’s Coffees vd Mats Hörnell.

Här kan man läsa mer om SuperPark och om öppningen i Uppsala.

För mer information kontakta gärna:
Mats Hörnell, vd Wayne’s Coffee, mats.hornell@waynescoffee.com, 073-813 99 00

Mats Svensson, styrelseordförande, SuperPark Sverige, mats.svensson@sprprk.se, 070-609 33 52

Wayne´s Coffee är en internationell kafékedja som satte standarden för det moderna europeiska kafékonceptet i Sverige – själva bilden av hur, var och när vi fikar i stadsmiljö. Det första Wayne's Coffee-kaféet öppnade i Stockholm 1994, och idag har kedjan 125 kaféer i åtta olika länder. Wayne’s Coffee är Sveriges första KRAV-certifierade kafékedja. Läs mer på www.waynescoffee.se