Grand Sud Sauvignon Blanc på Systembolagshyllan

Grand Sud Merlot lanserades i Sverige i Mars 2012 och tog en plats i Systembolagets fasta sortiment 2013. Vinet har sedan dess oupphörligen ökat i popularitet och blev i oktober i år Systembolagets bäst säljande rödvinsflaska. Under det senaste året har det vita vinet Grand Sud Sauvignon Blanc lanserats i Sverige och från och med 1 december finns det i fast sortiment på Systembolaget, tack vare hög efterfrågan.

Grand Sud Sauvignon Blanc görs på druvor från dels Languedoc-Roussillon och dels det område i Frankrike som oftast benämns som Sydväst. Det är ett torrt fruktigt vin, med druvtypiska aromer av krusbär och därtill toner av persika, päron, lime- och citronzest. Ett vin att dricka som det är eller att passa ihop med fiskrätter, sallader, skaldjur, eller lättare rätter av kyckling.

Både Grand Sud Sauvignon Blanc och Grand Sud Merlot säljs i miljövänliga, 1-liters PET flaskor och kostar 69 kronor (+1 krona pant).

• grand sud
  • sauvignon blanc
  • pet

Fondberg är en svensk privatägd företagsgruppering som importerar, marknadsför och säljer alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden, såväl genom Systembolaget som till restaurangkunder.

Lucas Spinnars

Brand Manager 0855529200