Reagent nominerade i Svenska Designpriset 2014

Pressmeddelande   •   Sep 01, 2014 10:00 CEST

Reagent fick i uppdrag av Rootfruit Scandinavia, där bland annat varumärket Gårdschips ingår, att ta fram en ny förpackningsdesign i linje med varumärkets plattform där hantverk och närproducerat är ledorden. Resultatet blev en ny grafisk design där både chipsmästare, potatissort, bonde samt åkerns GPS-position finns stämplat.

- Det känns förstås fantastiskt roligt att bli nominerade. Vi ville få fram en design både förmedlar det halländska hantverket och sticker ut i butikshyllan. Vi har fått väldigt mycket positiv feedback på designen och detta är ytterligare ett kvitto för oss, säger Lena Stenberg, projektledare.

Daniel Fröcklin, AD fortsätter

Vi ville skapa ett uttryck som kommunicerade det halländska hantverket och känslan av närproducerat, men samtidigt kännas modernt. Resultatet blev en flört med vårt naturvetenskapliga arv i form av Carl von Linné med en färgskala hämtad från den svenska naturen. Till detta valde vi en strikt typografi som kontrast, ett spännande möte mellan gammalt och nytt.

I samband med lanseringen av de nya påsarna släpps även fyra nya smaker; Lime & Svartpeppar, Tryffel, Chipotle Chili samt Crème Fraiche & Svartpeppar. Lansering i butik sker under v.37.

Vinnaren i Svenska Designpriset 2014 presenteras den 3 oktober.

www.designpriset.se

För mer information kontakta Jessica Karlsson

jessica@relevent.se, +4 (0)70 352 41 20

I We Are More-koncernen ingår byråerna We Are Relevent, We Are Reagent, We Are Insight samt bemanningsföretaget We Are Hiring. Bolagen har sitt säte i Göteborg samt ett kontor i Stockholm.