Riksbyggen och We Are More kampanjar för en ljus framtid

Pressmeddelande   •   Nov 21, 2016 15:00 CET

- Vi blev presenterade ett starkt och nytänkande koncept och tänk från We Are More som passade oss perfekt, kommenterar Martin Lundblad, sälj- och marknadsansvarig i Göteborg.

Kampanjkonceptet ”Framtiden är ljus på Slottsberget 3” speglar inte bara känslan av att flytta in i genomtänkta och miljömässiga nya lägenheter. Det reflekterar också Riksbyggens engagemang i att lyfta Frölunda centrum genom en ljus framtidsvision.
- I förarbetet med projektet blev det uppenbart att Frölundaborna är stolta över sin stadsdel och inte gärna byter område. Det ville vi lyfta i vår kommunikation säger Karin Branmark, kundansvarig projektledare.

We Are More och Riksbyggen har skapat en bredd i kampanjen med, för kunden, nya mediaval.
- Förutom mer traditionell media kommer vi använda VR-teknik för att våra kunder ska kunna uppleva området även innan det är byggt. Det är himla kul att få jobba med innehåll på det här sättet, kommenterar Karin Branmark.

- Vi är redan lite småkära i Riksbyggen. De tar ett enormt ansvar för samhällsutveckling och har ett miljötänk som inspirerar. Det är svårt att inte brinna lite extra för den typen av kund, säger Karin.

Kampanjen kommer att synas i Metro, Clear Channel, Göteborgs Posten, sociala medier och även genom event på bland annat Frölunda Torg.

Arbetsgrupp We Are More

Karin Branmark – Kundansvarig projektledare

Therese Berglund - Produktionsledare

Elin Falkman – Senior copywriter

Jens Krona – Senior art director

Emelie Martinsson – Final art

Riksbyggen Bostad Väst

Linda Wiliö, sälj- och marknadschef Riksbyggen Väst

Martin Lundblad – Sälj- & Marknadsansvarig Göteborg

We are More innebär en familj med olika kommunikationsbolag. Varje bolag består av starka individer som handplockats för sin spetskunskap. I We are More-koncernen ingår kommunikationsbyråerna We are Relevent, We are Reagent, We are Visual, We are Insight, We are InMoment samt bemanningsföretaget We are Hiring. Koncernen sysselsätter 75 personer och omsätter ca 100 miljoner kronor. We Are More arbetar med företag, organisationer och evenemang som vill göra skillnad genom sin kommunikation. Idén är att erbjuda den mest vässade och taggade konstellationen av kommunikationskonsulter till varje uppdrag. Du hittar koncernen på Tredje Långgatan 13 i Göteborg.

wearemore.se

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar bostäder i nyproduktion, både bostads- och hyresrätter. Riksbyggen är också en av Sveriges största fastighetsförvaltare med bostadsrättsföreningar samt kommersiella och offentliga fastighetsägare som kunder.

riksbyggen.se

Vid ytterligare frågor kontakta Karin Branmark, We Are More 076-133 60 31, eller Martin Lundblad, Riksbyggen 0771-860 860.