We Are More rekryterar Magnus Valentin som ny styrelseordförande.

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2016 15:15 CET

Pressinformation We Are More 160204

Magnus Valentin ny styrelseordförande för We Are More-koncernen

Den 1 januari tillträder Magnus Valentin som arbetande styrelseordförande i We Are More-koncernen. Tidigare styrelseordförande Peter Dellton lämnar över posten för att fokusera på sin COO-roll.

We Are More grundades i slutet av 2013 av Jonas Mattsson, Johan Gronowitz samt Peter Dellton. Idag består koncernen av fem kommunikationsbyråer och en bemanningsbyrå, med huvudkontor i Göteborg. Nu stärks styrelsen upp med näringslivsprofilen Magnus Valentin.

- Det känns fantastiskt roligt att få bli en del av denna spännande koncern. We Are More har gjort en imponerande resa och på bara dryga två år byggt upp en grupp av bolag som idag sysselsätter närmare 60 personer. De har ett intressant och nytt erbjudande som vi nu tillsammans ska bygga vidare på, säger Magnus Valentin, nytillträdd styrelseordförande för We Are More.

Johan Gronowitz, partner och koncernchef.

- Vi är oerhört glada över att nu ha Magnus på plats. Han har en gedigen erfarenhet genom att han har drivit en av Göteborgs största byråer i över 20 år och har därmed ett kunnande om både branschen och bolagsstyrning på koncernivå. Nu ska vi tillsammans fortsätta att skapa spännande kommunikation och samtidigt utveckla We Are More vidare för framtiden.

I We Are More-koncernen ingår kommunikationsbyråerna We Are Relevent, We Are Reagent, We Are Visual, We Are Insight, We Are InMoment samt bemanningsföretaget We Are Hiring. Bolagen har sitt säte i Göteborg. Koncernen har idag 60 medarbetare med varierande erfarenheter i samtliga kommunikationsdiscipliner.