We Are Visuals inleder ett spännande samarbete med Gallerix.

Pressmeddelande   •   Maj 18, 2016 16:44 CEST

We Are Visuals inleder ett spännande samarbete med Gallerix.

We Are Visuals är ett bolag inom We Are More-familjen som är fokuserade på visuell design och konceptutveckling. De har tidigare tagit fram visuella koncept för Radison Blu Scandinavia, Oddwork, och den ny öppnade restaurangen The Publican i Göteborg.

Gallerix har idag 22 butiker samt en e-handel och har länge varit en ledande inom inramning, fotokonst, prints och tavlor. Visuals uppdrag är att utveckla Gallerix skyltfönster koncept, interna information kring detta och en utbildning som ska rullas ut till ansvariga visual merchandisers i alla butikerna.

Utbildningen är en del i ett spännande utbildningskoncept Visuals har tagit fram som är ett ”train the trainer” koncept där We Are Visuals går in och coachar VM och regionsansvariga.

Nina Lindholm, VD på Visuals – ”Det ska bli fantastiskt kul att få vara delaktig i den resa Gallerix nu har framför sig”.

Yvonne Magnusson, VD på Gallerix - ” Eftersom butikerna är vår viktigaste marknadsföringskanal är arbetet med visual merchandising prioriterat. Gallerix har butikslägen med stora genomströmningar, därför vill vi stärka upp kommunikationen i våra skyltfönster till att börja med. Vi är glada över samarbetet med We Are Visuals som har en lång erfarenhet och gedigen kompetens inom området.”

För mer information om We Are Visuals kontakta Nina Lindholm på +46 725 18 18 22

I We Are More-koncernen ingår kommunikationsbyråerna We Are Relevent, We Are Reagent, We Are Visual, We Are Insight, We Are InMoment samt bemanningsföretaget We Are Hiring. Bolagen har sitt säte i Göteborg. Koncernen har idag 60 medarbetare med varierande erfarenheter i samtliga kommunikationsdiscipliner.