Från jubileumsträff till biljettsläpp

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2011 15:08 CET

Den 3 november var det jubileumsfirande av tweeten som startade den deltagardrivna konferensen WebCoast. En tweet som mynnade ut i en intensiv helg om kommunikation på webben. Den 18-20 mars i år var det över 200 deltagare som intog Lindholmen Science Park, Göteborg, för att delta i Västsveriges första unconference eller som det numera heter: knytkonferens. Över 40 föreläsningar (sessions) skapades gemensamt av deltagarna.

Nu på fredag, 11/11 2011, släpper vi biljetterna till nästa års event, som går av stapeln 16-18 mars 2012 på samma plats som förra gången: Lindholmen Science Park. Dagen till ära släpps biljetterna klockan 11:11. För att göra det hela ännu enklare är priset för en hel helgs knytkonferens satt till 1 111 kr.

WebCoast är inte vinstdrivande utan vill erbjuda deltagande till ett riktigt bra biljettpris, något som realiseras med hjälp av sponsorer samt att den ekonomiska föreningens medlemmar bistår med tid, kraft och kompetens. Det är ideellt arbete bakom all planering och genomförande.

Den första WebCoast-helgen sponsrades av bl. a Google, Improove, Binero och Älvstranden Utveckling och inför 2012-års event har FSData gått in som silversponsor.

- Det är otroligt att det har gått ett år sedan jag skickade ut en tweet om att arrangera ett webbevent i Göteborg och att det nu är dags för biljettsläpp för omgång två. Jag ser verkligen framemot WebCoast 2012. Det känns väldigt bra att kunna släppa biljetterna redan nu, säger Maria Gustafsson, initiativtagare och projektledare.

Vill du veta mer om WebCoast och denna knytkonferens om kommunikation på webben? Läs mer på www.webcoast.se

Vill du ladda ner bilder så finns det på följande ställe på webbplatsen: http://webcoast.se/nerladdningsbart

Önskas mer information kontakta projektledare Maria Gustafsson på 0702-70 72 95 eller marknadsansvarig Sandra G Sköld på 0707-32 70 70

WebCoast drivs av engagerade människor som kavlar upp ärmarna och skapar konferens de saknar i västsverige. Projektet drivs utan vinstsyfte och finansieras av biljettintäkter och sponsring. Inititiativet kom från Maria Gustafsson den 3 november 2010 så på kort tid har de aktiva i projektgruppen samarbetat via kommunikation på internet. Nu har de även startat den ekonomiska föreningen Wescoast Web Network.