IHM – en av WebCoasts sponsorer

Pressmeddelande  •  2012-02-29 08:30 CET

IHM Business School är en av guldsponsorerna till WebCoast 2012. Vi träffade Ulla Gustafsson, regionchef och Annika Lemming, projektledare på marknadsavdelningen, för att höra deras tankar om att vara sponsor till WebCoast.

-  Som kunskapsföretag gillar vi idén med att WebCoast är en arena där alla delar med sig av sin kunskap och på så sätt skapar mervärde tillsammans. Det är en av anledningarna till att vi väljer att vara sponsor till denna knytkonferens.  Vi vill också möta en ny målgrupp med våra utbildningar, träffa nya kunder och få inspiration om vad som är på gång inom digital kommunikation, säger Ulla och Annika.

På WebCoast kommer vi att dels ha en monter och dels ha en session. I montern kommer vi att ha en tävling där man kan vinna en check på 25 000 kr för en utbildning hos oss. Vår session kommer att vara en workshop som leds av Peter Baeza, som är huvudlärare för vår utbildning inom sociala medier, ”Digital och Social affärslogik”. Workshopens tema blir ”Agil-utveckling av WebApps med Ruby on Rails”. Med andra ord, hur arbetar man med det och vad är den affärsmässiga nyttan?

Detta ger en inblick i vad en session kan innebära och andra diskussioner om olika sessionsteman pågår för fullt i Facebook-gruppen ”Vi på WebCoast”

Vi vill rikta ett tack till IHM som valt att gå in som guldsponsor och tycker att det ska bli spännande att snart ses på plats!

På plats vid intervjun var Karin Lundberg och fotograf Sina Farhat från WebCoast marknadsgrupp.

WebCoast drivs av engagerade människor som kavlar upp ärmarna och skapar en konferens de saknar i Västsverige: 16-18 mars går knytkonferensen WebCoast återigen av stapeln. Projektet drivs utan vinstsyfte och finansieras av biljettintäkter och sponsring. Inititiativet kom från Maria Gustafsson den 3 november 2010 och i mars 2011 var den första "unconference" på Lindholmen Science Park.  Tillsammans har de grundat den ekonomiska föreningen Westcoast Web Network.