Oderland Webbhotell AB är Gold Coast Sponsor för WebCoast 2013

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2013 09:15 CET

Oderland var intresserade att sponsra WebCoast redan förra året, och i år gör de slag i saken. WebCoast är ett bra tillfälle att förkovra sig och bli uppdaterad på trender och inspireras till nya lösningar.

-Vi är självklart med för att informera deltagarna om våra tjänster men framför allt för att hålla ett finger på pulsen hos våra kunder så att vi kan förbättra vår tjänsteportfölj ytterligare. Sen arbetar vi ju själva också med e-handel, marknadsföring och sociala medier och vill ju naturligtvis utnyttja det så mycket som möjligt. Vårt sälj, support, ja i princip allt sker ju idag över nätet vilket rimmar bra ihop med WebCoast, säger Jaanus Heeringson, webbstrateg på Oderland.

-Vi vill skapa oss en uppfattning om vilka framtida behov vi kommer att kunna fylla. Oderland har ju valt kvalitetsspåret med stabila, högpresterande och avancerade produkter och vi behöver ständigt förnya vårt erbjudande för att behålla vår position på marknaden. WebCoast ger oss ett utmärkt tillfälle att känna av den lokala marknaden och dess behov, säger grundare och VD Jack Oderland.

Oderland levererar sedan 1998 e-post, webbhotell, domännamn, virtuell server – VPS, managed hosting och dedikerade servrar till kunder med höga krav på kvalitet, tillgänglighet och säkerhet, idealiskt för dig som letar efter ett hem för din webbplats, blogg eller e-handelslösning.

Foto: Sina Farhat

WebCoast drivs av engagerade människor som kavlar upp ärmarna och skapar en konferens de saknar i Västsverige: 15-17 mars 2013 är det dags att arrangera knytkonferensen för tredje gången. Projektet drivs utan vinstsyfte och finansieras av biljettintäkter och sponsring. Allt arbete sker ideellt.

WebCoast har från början varit en succé. 2011 besökte tvåhundra personer Göteborgs första unconference. 2012 utökades besöksantalet till tvåhundrafemtio. Besökarna deltog aktivt i över 90 session med fokus på kommunikation i digitala kanaler.

Inititiativet kom från Maria Gustafsson den 3 november 2010 och arrangörer för WebCoast är den ekonomiska föreningen Westcoast Web Network.