Stort intresse för WebCoast

Pressmeddelande  •  2011-03-14 09:39 CET

Slutdatum för biljettförsäljningen fick skjutas fram på grund av det stora intresset för WebCoast, vid midnatt till måndagen löpte tiden ut. Med närmare 200 biljetter sålda och sponsorer som Google, Älvstranden utveckling, Improove och Meltwater buzz i ryggen.

-Som initiativtagare känner jag att vi redan har vunnit. Samarbetet i projektgruppen är helt på ideell basis och med den ekonomiska styrkan hos våra sponsorer har vi på mindre än fem månader skapat en gemenskap där engagemang har varit den stora drivkraften. Mötesplatsen WebCoast på Lindholmen Science Park blir kronan på verket och början på något helt nytt i Göteborg. En jämlik mötesplats byggd på deltagarnas gemensamma intresse, säger Maria Gustafsson projektledare och initiativtagare för WebCoast

På fredagen den 18 mars klockan 18.00 börjar Göteborgs första unconference med fokus på kommunikation på webben. Deltagarna kommer att få många olika perspektiv att ta till sig under helgen. Hur medieutvecklingen förändrar oss? Om slacktivism är att engagera sig och om det finns någon skillnad på privat och offentligt på internet, är bara ett axplock av de ämnen och frågeställningar som kommer dryftas under helgen.

Deltagare från olika branscher och bakgrunder från hela landet planerar för tillfället sina resor till Göteborg. Kommunikationen mellan flera av dem har redan tagit fart med webben som främsta verktyg.

Guldsponsorer: Improove, Meltwater buzz och Älvstrandens utveckling.

Silversponsorer: Google, Binero, Awoque och Kodamera AB

Bronssponsorer: GÖSTA, eWebbyrån, Understandit och Findwise.

WebCoast drivs av engagerade människor som kavlar upp ärmarna och skapar den konferens de saknar i Västsverige. Projektet drivs utan vinstsyfte och finansieras av biljettintäkter och sponsring. Initiativet kom från Maria Gustafsson den 3 november 2010. På kort tid har de aktiva i projektgruppen samarbetat via kommunikation på internet. Nu har de även startat den ekonomiska föreningen Wescoast Web Network.

Ämnen:

Webbmedia