TerraTel – en av WebCoasts sponsorer

Pressmeddelande  •  2012-02-15 13:00 CET

I ett av Göteborgs IT-tätaste områden där WebCoast kommer att vara den 16-18 mars, närmare bestämt på Lindholmen Science Park, befinner sig även företaget TerraTel. Ett företag som sedan 1994 varit verksamt inom IT där fokus ligger inom internettjänster som t ex back-up-lösningar, serverhotell, IT-drift, support och konsultverksamhet.

Dessutom är TerraTel en av silversponsorerna till WebCoast 2012. Marknadsansvarig Joacim Dahlberg tycker att det ska bli spännande att få vara en del av knytkonferensen och företaget kommer att bl a ha en visning av sin serverhall och en session.

- Att vi valt att sponsra WebCoast är att förra året hade vi en kollega som deltog på den första knytkonferensen och när vi tittade lite närmare på konceptet och förra årets deltagare kände vi att det är den här målgruppen vi vill nå ut till, berättade Joacim.
- Vi vill gärna ha en visning av hur en serverhall ser ut och vad det hela innebär. När det gäller allt med internet och datasäkerhet så ska det bara fungera men någonstans så finns tekniken även fysiskt. Detta är just vår huvudverksamhet och därmed en aktör som ser till att olika företags it-verksamheten fungerar driftsmässigt. Det känns också tryggt att förmedla att vår serverhall klarat av det amerikanska läkemedelsverkets krav på just datasäkerhet.

Förväntningarna på den kommande helgen är att kunna ta del av andra deltagares kunskaper och att det innebär att diskussionerna blir mer engagerade, spännande och även att man får ta del av nya annorlunda ämnen.
- När man jobbar inom IT lär man sig något nytt varje vecka och att då kunna få vara med på WebCoast och ta del av det senaste känns riktigt roligt, sade Mattias Pålsson, en av de anställda på TerraTel som var med och startade bolaget 1994.

Det är med hjälp av sponsorer som WebCoast kan genomföras och därför välkomnar och tackar vi bakom WebCoast att TerraTel valt att gå in som silversponsor 2012.

På plats var från WebCoast var Karin Lundberg, Sina Farhat, Martin Lindeskog och Sandra Gonzalez Sköld.

Bild: Joakim Dahlberg. Fotograf: Sina Farhat

WebCoast drivs av engagerade människor som kavlar upp ärmarna och skapar en konferens de saknar i Västsverige: 16-18 mars går knytkonferensen WebCoast återigen av stapeln. Projektet drivs utan vinstsyfte och finansieras av biljettintäkter och sponsring. Allt är arbete görs ideellt. Inititiativet kom från Maria Gustafsson den 3 november 2010 och i mars 2011 var den första "unconference" på Lindholmen Science Park.  Tillsammans har de grundat den ekonomiska föreningen Westcoast Web Network.