Unionen åter som sponsor till WebCoast

Pressmeddelande   •   Dec 09, 2013 08:05 CET

Fackförbundet Unionen blir Gold Coast Sponsor till knytkonferensen WebCoast 2014, och det är för andra året i rad de går in på den högsta sponsringsnivån när Göteborg tar emot 250 engagerade deltagare som tillsammans lär varandra om kommunikation på internet.

Den 14-16 mars samlas kommunikatörer, innovatörer, entreprenörer och kreatörer med flera för att inom konceptet knytkonferens, eller unconference, diskutera kommunikation på internet. Sponsorerna till arrangemanget är i högsta grad delaktiga genom olika former av interaktion med deltagarna.

Unionen ser WebCoast som en bra arena för att föra dialog med såväl medlemmar som icke medlemmar om vilka frågor som är viktiga för dem i sitt arbetsliv, och ser själva grundidén om att deltagarna tillsammans skapar konferensen och att alla delar med sig som ett väldigt tilltalande format. Själva vill de gärna dela med sig av sin kunskap kring hur man skapar kreativa arbetsplatser.

- Vi ser fram emot att vara med på WebCoast igen. Det är ett bra initiativ som leder till utveckling av både människor och arbetsplatser i Göteborg, säger Unionens projektledare Pernilla Laurin.

- Att ha med Unionen som sponsor är spännande och visar att WebCoast attraherar en bred målgrupp, att alla berörs av ämnet kommunikation på internet, säger Maria Gustafsson, projektledare och initiativtagare till WebCoast.

WebCoast är en knytkonferens på temat "Kommunikation på internet" och drivs av Westcoast Web Network ekonomisk förening, engagerade människor som skapar den konferens de saknade i Västsverige. 14-16 mars 2014 arrangeras konferensen för fjärde gången på Lindholmen Science Park i Göteborg.