WebCoast gör om succén nästa år

Pressmeddelande  •  2011-05-25 13:42 CEST

200 människor med brinnande intresse för kommunikation och det nya mediala landskapet samlades i mars 2011 på Lindholmen Science Park under WebCoast. Deltagarna fick chansen att dela med sig av sina erfarenheter och samtidigt få nya. Nu har WebCoast beslutat att det blir ett nytt event i Göteborg även nästa år den 16-18 mars 2012.

WebCoast, Göteborgs första deltagardrivna event startades av initiativtagaren Maria Gustafsson. Genom en uppmaning och några rader på Twitter blev idén sedan till verklighet. I mars 2011 kunde över 200 personer skörda frukten av denna tweet. WebCoast utvecklades till ett tredagars event där besökare tillsammans med sponsorer gjorde helgen till en succé. Redan innan eventet var över började deltagarna efterlysa ett nytt event nästa år.

”Med detta i ryggen så självklart kavlar vi upp armarna lite mer och se fram emot att skapa en favorit i repris. Nästa år vill vi ha ännu fler del delaktiga deltagare och nya spännande oväntade möten. Nu börjar vi arbetet med att göra WebCoast 2012 till en minst lika bra helg” säger initiativtagaren och projektledaren Maria Gustafsson.

Ekonomiska föreningen WebCoast Web Network är en förening driven av engagerade människor med visionen att skapa den konferens de saknat i Västsverige. Projektet drivs utan vinstsyfte och finansieras av biljettintäkter och sponsring.