WebCoast tar hem guld

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2011 10:28 CET

Intresset för WebCoast växer sig större och i torsdags kväll stod det klart att Improove blir WebCoast första guldsponsor och tillsammans tar de ännu ett steg mot framtiden.

Att exponera sig för deltagare som är mycket aktiva och framgångsrika i sociala medier som delar med sig och berättar vad de tycker om går hand i hand med Improoves tankar. De resonerar själva på liknande sätt då de är verksamma i sociala medier och arbetar med öppen källkod.

-Det finns så oerhört mycket roligt och intressant att lyssna på när man pratar om internetrelaterade ämnen, säger Susanne Fors marknadsansvarig på Improove. Själva skulle vi vilja prata om hur vi bygger e-handel, baserat på öppen källkod och hur man motiverar stora företag att satsa på just det.

Då WebCoast är ett icke vinstdrivet arrangemang som och finansieras helt av sponsorer och biljettintäkter är projektledaren och initiativtagaren Maria Gustafsson glad för all uppmärksamhet.

- Vi är jätteglada för allt gensvar vi har fått. WebCoast är verkligen ett bra tillfälle för företag att exponera sig för deltagarna då man ger dem en positiv upplevelse genom att stötta arrangemanget. Samtidigt har man möjlighet att visa dem sina egna spännande idéer på plats och få direkt gensvar. Ett perfekt tillfälle att känna av trender, leta framtida arbetskamrater och nya samarbeten.

Bronssponsorer har också tillkommit under resans gång. Både sociala mediebyrån Awoque och Gösta, It-universitetets studentorganisation som ordnar den årliga It-arbetsdagen har bidragit med sitt sponsorskap till WebCoasteventet som hålls den 18-20 mars på Lindholmen Scienspark Göteborg.

WebCoast drivs av engagerade människor som kavlar upp ärmarna och skapar konferens de saknar i västsverige. Projektet drivs utan vinstsyfte och finansieras av biljettintäkter och sponsring. Inititiativet kom från Maria Gustafsson den 3 november 2010 så på kort tid har de aktiva i projektgruppen samarbetat via kommunikation på internet. Nu har de även startat den ekonomiska föreningen WesCoast Web Network.