Certifikatet för Serporoc fasadsystem förnyas för ytterligare 5 år inom kort

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2019 09:00 CET

Med anledning av skärpta krav i Boverkets byggregler (BBR) från den 1 juli 2014 rekommenderar Weber enbart fasadsystem som är certifierade enligt Certifieringsregel 021 på lättregelstommar. Inför regelskärpningen valde Weber att certifiera Serporoc-systemet enligt certifieringsregel 021 för att säkerställa att kraven uppfylls.

Det tidigare certifikatet för Serporoc-systemet märkt med SC0238-10 uppdateras från och med 2019-02-22 för ytterligare 5 år. Det innebär förändringar av ingående komponenter i systemet. Vindskyddsskivan Glasroc H Storm ersätts med webertherm 500 vindskyddsskiva och den tidigare vindskyddstejpen webertherm 373 skarvförsegling ersätts med webertherm 510 vindskyddstejp.

Förtydligande
Glasroc H Storm tillverkad efter 2019-02-22 godkänns inte i det uppdaterade certifikatet.

Sunda system och produkter för hållbart byggande

Weber har en marknadsledande ställning inom mineralbaserade byggprodukter på den svenska marknaden. Weber utvecklar, tillverkar och säljer produkter och system för bygg och anläggning inom mur- och puts, golvavjämning, betong, plattsättning/tätskikt samt Leca® block, -husgrunder och -element. www.weber.se

Saint-Gobain Sweden AB är företaget bakom varumärkena Dalapro, Gyproc, ISOVER och Weber. Företaget ingår i den franska Saint-Gobain-koncernen med ca 179 000 anställda. I Sverige bidrar drygt 850 anställda till en omsättning på drygt 3,2 miljarder SEK.

Kommentarer (0)

Kommentera