Det blir inget Nordbygg i april

Pressmeddelande   •   Mar 13, 2020 11:31 CET

Stockholmsmässan har beslutat att ställa in alla mässor och evenemang med fler än 500 deltagare. Bakgrunden är regeringens beslut om att begränsa folksamlingar i syfte att minska risken för spridning av Corona-viruset, COVID-19. Detta innebär att Nordbygg som planerats till den 21-24 april, där Saint-Gobain Sweden AB skulle deltagit, inte kommer att äga rum dessa datum. Planen är att mässan istället ska genomföras i september.

”Vi på Saint-Gobain tycker självklart att det är tråkigt att Nordbygg inte blir av i april. Det är ju en av höjdpunkterna på byggåret där många kontakter knyts, säger Andrew Kristensen, MD Saint-Gobain Sweden AB, Weber. ”Men vi ställer oss helt bakom beslutet som Stockholmsmässan tagit. Det är viktigt att alla nu tar sitt ansvar för att minska smittspridningen”.

Sunda system och produkter för hållbart byggande

Weber har en marknadsledande ställning inom mineralbaserade byggprodukter på den svenska marknaden. Weber utvecklar, tillverkar och säljer produkter och system för bygg och anläggning inom mur- och puts, golvavjämning, betong, plattsättning/tätskikt samt Leca® block, -husgrunder och -element. www.weber.se

Saint-Gobain Sweden AB är företaget bakom varumärkena Dalapro, Gyproc, ISOVER och Weber. Företaget ingår i den franska Saint-Gobain-koncernen med ca 179 000 anställda. I Sverige bidrar drygt 850 anställda till en omsättning på drygt 3,2 miljarder SEK.

Kommentarer (0)

Kommentera