Niclas Wullt, ny Sales Director på Weber

Pressmeddelande   •   Maj 19, 2016 07:32 CEST

Niclas Wullt har anställts som ny Sales Director på Saint-Gobain Sweden AB, Weber. Han kommer att ansvara för marknads- och försäljningsavdelningen för affärsområdet Weber.

Niclas kommer närmast från en tjänst som VD för Bluewater, ett företag som tillverkar och säljer vattenrenare, och har en gedigen bakgrund som chef och ledare inom försäljning, marknadsföring, varumärkesarbete, produkt management och förändringsarbete i internationell miljö från Electrolux, Skanska och OBH Nordica.

Niclas är civilingenjör från KTH och har en MBA från Henley Management College. Han är gift och har tre barn. Fritiden handlar mycket om familj, resor och motion. Gärna tillsammans.

-Genom mitt arbete har jag fått möjlighet att bo och arbeta på många platser i Sverige och även utomlands. Jag tror att det har skapat en nyfikenhet på människor. Min övertygelse är att människor gör hela skillnaden i ett framgångsrikt företag.

– Min omedelbara utmaning blir att lära känna alla medarbetare, få en bra känsla för produkterna och träffa många kunder. Vi är ett starkt företag med bra produkter och bra varumärken. Det skall bli roligt att lära känna företaget och våra kunder.

– Jag vill slå ett slag för kvalitet och estetik. Det vi bygger – vägar, broar och hus skall uppskattas i generationer. Vi skall förstå hur vårt arbete och våra produkter kan bidra till detta.

Niclas började sitt nya jobb i slutet av april 2016.

Sunda system och produkter för hållbart byggande

Weber har en marknadsledande ställning inom mineralbaserade byggprodukter på den svenska marknaden. Weber utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter och system för bygg och anläggning inom mur- och puts, golvavjämning, betong, plattsättning/tätskikt samt Leca® lättklinker, -block, -husgrunder och -element. www.weber.se

Saint-Gobain Sweden AB är företaget bakom varumärkena Dalapro, Gyproc, ISOVER, Leca® och Weber. Företaget ingår i den franska Saint-Gobain-koncernen med ca 190 000 anställda. I Sverige bidrar drygt 800 anställda till en omsättning på ca 3 miljarder SEK.

Kommentarer (0)