Streamhjälpen 11-17 december

Webhallen anordnar Streamhjälpen 2017 11-17 december

I december anordnar Webhallen välgörenhetseventet Streamhjälpen. Inspirerat av Musikhjälpen stänger vi under sex dygn in tre programledare i en bur för att uppmärksamma orättvisor runt om i världen och samla in pengar till temat för välgörenheten, som i år är “Barn är inte till salu”.

Under 144 timmar sänder våra tre programledare live via streamingtjänsten Twitch från Webhallens flaggskeppsbutik på Sveavägen till förmån för kampen mot barnsexhandeln.

Skillnaden från vår inspirationskälla, där musiken står i fokus, är att vi använder oss av något som ligger närmare våra hjärtan, nämligen spel! Våra programledare kommer att streama populära tv- och datorspel, interagera med våra tittare genom utmaningar och önskningar om vad som ska spelas, samt gästas av kända profiler inom spelbranschen som Fatshark Gaming Studios, Heaton, Slop3 med flera.

Streamhjälpen är ett projekt där vi i gemenskap möts för att belysa ett tungt ämne. Följ med oss på resan, tillsammans kan vi bidra till en värld där barn får vara barn.

Uppdateringar gällande gäster, program och aktiviteter sker löpande på:

Staffan - "dysfori"

Webhallens eventfarbror. Tycker att “Aerith’s Theme” kan vara det bästa musikstycket i spelhistorien, att ostbågar bör ätas med gaffel och har spenderat mer eller mindre hälsosamma mängder tid på Street Fighter. Staffan ser ni gärna spela Assassin’s Creed, Destiny, Witcher och South Park.

Elvina - "Grimalkin"

Vårt egna lyckopiller Elvina är en cosplayare, barista i själen och frekvent spelare av fantasifyllda RPG’s. Uppskattar “a damn good coffee” samt visual novels. Helst i kombination. Elvina ser ni framför spel som Mario Odyssey, Kingdom Hearts, Final Fantasy, Life is Strange och Bioshock.

Michaela - "MissMikkaa"

Mikka är en van streamare sen 2 år tillbaka med en förkärlek till spel som kan driva en till vansinne. Favoriterna är tålamods-testen Dark Souls och Bloodborne. Utöver dessa uppskattar Mikka också Resident Evil, Zelda, Nioh och Diablo 3.

För mer information, kontakta:

Staffan Remes, Eventansvarig,events@webhallen.com