Åhus Beachhandboll valde Weblinks molnväxel

I fjol tecknade Weblink avtal med Åhus Beachhandboll Festival att under tre år vara huvudsponsor till Weblink Elitklass. Inför årets festival togs ett steg till i samarbetet då Åhus Beach bytte sin telefoni till Weblink och den nya molnväxeln Weblink Unified 2.0.

– Vi har som mål att samarbeta med våra partners och med dem ständigt utveckla evenemanget. Vår tidigare telefonilösning var inte direkt ekonomiskt fördelaktig och dessutom saknades det en ordentlig växelfunktion. När Weblink presenterade vad man kan göra med en växel så kändes det självklart att investera i en modern lösning som innebär bättre bemötande för de som försöker nå oss, säger Mats G Jönsson, VD och grundare av Åhus Beachhandboll Festival.

– Det känns jättebra att kunna utveckla Åhus Beach på för oss ett naturligt sätt. Vi skall försöka jobba med växeln på ett sätt som gör att man först och främst når den man söker, men ibland är det kö och under tiden man väntar har vi lite idéer. Kan man använda telefonväxeln att marknadsföra och informera om evenemanget är det ju inte fel. Man har ju trots allt kundens fulla uppmärksamhet och den tiden kan man nyttja, säger Magnus Borgh, marknadschef på Weblink.

Om telefonilösningen
Typ av växel: Weblink Unified 2.0
Operatör: Weblink IP Phone.
Antal anknytningar: 10 st.
Antal mobiler: 9 st.
Avtalslängd: 24 månader.
Fokus i upphandlingen: Kundbemötande och service.

Åhus Beachhandboll Festival
Mats G Jönsson

Weblink IP Phone
Magnus Borgh

Fakta om Åhus Beachhandboll Festival
Grundat: 1997.
Ägare: Mats G Jönsson.
Omsättning: 14 miljoner kronor. Turistomsättning ca 100 miljoner kronor.
Datum: 15–23 juli (Weblink Elitklass 21–23 juli).
Volontärer: 600 personer.
Deltagare/besökare: 75.000 personer.
Antal lag: 1.000 ungdomslag och 250 seniorlag.
Klasser: Flickor och pojkar födda 07, 06, 05, 04, 03, 02, 01, 00, 99, 96–98 samt företagsklass, motionsklass, sponsorklass, öppenklass och Elitklass.
Matcher: 6.500 stycken.
Regler: Vanliga handbollsregler. Planen är 12x25 meter. Underlag sand. 3 spelare + målvakt. Speltid 10 minuter. Vanliga handbollsmål. 6-meterslinjen dragen rakt över planen. I stället för att studsa bollen räknas rullning eller doppning. Inga avkast vid mål utan målvakt kan kasta direkt i mål.

www.beachhandboll.com

• sponsring