Comet sökte avancerad köhantering och valde Weblink Unified 2.0

Ett av de första företagen som valde Weblink Unified 2.0 var Comet Consular Services med huvudkontor i Stockholm. Den inbyggda callcenter-funktionaliteten med avancerad köhantering var en av de stora anledningarna till att Comet valde den nya molnväxeln från Weblink.

Comet har verksamheter i flera länder och verksamheten är fokuserad på visumhantering, legalisering av affärsdokument och professionell översättning.

– Comet är ett företag där kundtjänsten har ett enormt tryck med 10–15 samtal i kö hela tiden. Alla på kundtjänst ser alla länders köer i sina skärmar och alla länder kan hjälpa varandra att ta samtal. De använder ca 40 Ciscotelefoner och övriga har Softphones samt receptionen som har IP Dect, säger Oscar Civill, försäljningschef på Weblink IP Phone.

Den inbyggda callcenter-fuktionaliteten med avancerad köhantering som var en av de stora anledningarna till att Comet valde Weblink. Andra viktiga egenskaper är det användarvänliga gränssnittet och Weblinks driftsäkerhet som operatör. En molnbaserade växel är samtidigt den optimala telefonilösningen när ett företag har verksamheter på olika orter och länder.

Weblink Unified 2.0 lanserades i maj 2015 och antalet kunder och levererade system blir fler och fler hela tiden.

Om telefonilösningen:
Typ av växel: Weblink Unified 2.0.
Operatör: Weblink IP Phone.
Antal anknytningar: Cirka 70 anknytningar i molnväxeln fördelade på 5 kontor i fyra olika länder.
Avtalslängd: 36 månader.
Fokus i upphandlingen: Avancerad köhantering.

Oscar Civill
Weblink IP Phone
08-42 00 33 01

Om Comet Consular Services

När Comet startade 1985 var affärsresenärer hänvisade till att själva stå i kö på ambassader och konsulat för att söka visum och legalisera dokument. Många anlitade vaktmästare, sekreterare och taxichaufförer för sina ärenden, med varierande framgång.

Detta sakernas tillstånd födde en affärsidé: att förenkla visumprocessen genom att erbjuda en professionell, snabb och pålitlig hanterings- och informationstjänst. Vi skapade en tjänst som innebär avsevärda besparingar i tid och resurser och som ger resenären möjlighet att koncentrera sig på sin kärnverksamhet. På samma sätt kan vi också tillhandahålla enkel och effektiv legalisering av dokument genom Handelskammaren och andra instanser, liksom professionellt utförd översättning av intyg, patentansökningar, diplom, kontrakt och andra kritiskt viktiga affärsdokument.

Kontor: Stockholm (HK), Göteborg, Oslo, Helsingfors, Köpenhamn