Rutinerade Johan Olofsson förstärker Weblink

7 november började Johan Olofsson som säljare på Weblink IP Phone. Med lång erfarenhet av telekombranschen och försäljning genom återförsäljare kommer han att förstärka säljavdelningen.

– Jag har jobbat inom Telecom sen 1994 då jag började på Europolitan under GSM:s barndom. Därefter har jag fortsatt hos olika operatörer såsom WorldCom, Tre, Spring Mobil. De senaste sju åren har jag jobbat på Licencia Telecom med kundplacerade Ericsson-LG-växlar. ÅF-sälj har varit huvudspåret hela tiden men även en hel del direktförsäljning, säger Johan.

Vad kommer du tillföra Weblink?

– Jag ser oerhört mycket fram emot att jobba för Weblink som har produkter helt rätt i tiden och i teknikens framkant. Dels tror jag att jag kan utveckla en hel del av de befintliga återförsäljarna, men även hitta en hel del nya. Jag har jobbat så länge i branschen och har ett stort kontaktnät som jag hoppas kunna nyttja.

Vad gör du om du är ledig en dag?

– Den varma delen av året gillar jag att segla. För tillfället har jag en 40-fotare Beneteau First 405 -87 som ligger i Stockholm. I övrigt är jag gitarrhjälte på fritiden och spelar i hårdrockscoverband. Jag är vansinnigt intresserad av historia och har nog läst allt som finns att läsa om krig. Dessutom har jag även delad vårdnad om en jack russell som härstammar från Irland.

Johan kommer att utgå från kontoret i Stockholm, men skall jobba med återförsäljare över hela Sverige tillsammans med övriga säljare på Weblink.

Vad är Johans styrkor?

– Faktum var att jag anställde Johan när jag var försäljningschef på Licencia Telecom och vet vad han går för. Johan är en ambitiös och metodisk person som alltid levererar det som förväntas av honom. För oss är han en riktig drömvärvning i det läget som vi befinner oss i och kommer att förstärka oss både på kort och lång sikt, säger Oscar Civill, försäljningschef på Weblink IP Phone.

Johan Olofsson
08-42 00 33 02

Oscar Civill
Försäljningschef
08-42 00 33 01

Fakta om Johan Olofsson
Ålder: 46 år.
Familj: Delad vårdnad om hunden Lizzie (jack russell).
Bor: Sundbyberg.
Uppgift på Weblink: Säljare mot ÅF.
Intressen: Segling, musik, historia.
Motto: Håller alltid det jag lovar.

• medarbetare