Weblink är en Gasell

Pressmeddelande   •   Sep 24, 2014 14:17 CEST

För femtonde året i rad har affärstidningen Dagens industri sammanställt Gasellundersökningen med Sveriges snabbast växande och mest lönsamma företag. Och ett av dem är Weblink.

– Att Weblink har haft en positiv utveckling de senaste åren känner vi till, men vi har inte riktigt kunnat mäta hur fort vi sprungit jämfört med andra. Att Dagens Industri nu utser oss till ett Gasellföretag ger oss ett kvitto på att vi springer fortare än många andra företag i branschen, säger en påtagligt nöjd Mikael Andersson, VD och grundare av Weblink.

Det är alltid företagets fyra senaste årsredovisningar som ligger till grund för Gasellundersökningen. Ett Gasellföretag har:

• omsatt minst 10 miljoner kronor det senaste räkenskapsåret,
  • minst tio anställda,
  • minst fördubblat sin omsättning, om man jämför det första och det senaste räkenskapsåret,
  • under samma period minst fördubblat sin omsättning, och ökat den varje år.
  • ett positivt samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren,
  • vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner,
  • sunda finanser.

Tisdag 25 november är det stor Gasellfest på Konserthuset i Göteborg.

Mikael Andersson

Weblink IP Phone AB är en svensk telefonioperatör med en komplett portfölj av kommunikationstjänster. Med en egen telefoniplattform levererar vi ip-centrex, sip-anslutningar, ISDN, samt mobiltelefoni och internetanslutningar. Sedan starten 2004 har vi nu vuxit och idag har vi kunder över hela världen. Vår målsättning och ambition är att vara det naturliga valet för alla företag när det gäller kommunikationstjänster.

Kommentarer (0)