Svenska jägareförbundet och WeHunt utökar sitt samarbete

Pressmeddelande   •   Jul 05, 2017 13:35 CEST

Foto: Sophie Terkelsen

- Vi ser WeHunt som ett utmärkt hjälpmedel i skogen. Det kan öka säkerheten och förbättra möjligheterna till en framgångsrik jakt. Därför är vi glada att fortsätta vårt goda samarbete, säger Oscar von Stockenström, medlems- och marknadschef på Svenska Jägareförbundet.

WeHunt lanserades 2012 och har idag mer än 72000 registrerade användare. Plattformen är en lättanvänd app som fungerar i mobilen, surfplattan och på datorn. Det är enkelt att skapa ett jaktområde med gränser, såtindelning och förbjudna områden. Markera pass, åtelplatser, saltstenar, m.m. Realtidspositionering av skyttar, drev och hundförare ger jaktlaget nya möjligheter att följa en framgångsrik och säkrare jakt.

- WeHunt är redan Sveriges största jaktapp och vi växer så det knakar, nu även i nya länder. Att ha starka samarbetspartners har varit en viktig del i vår strategi och därför är vi glada att kunna berätta att vårt samarbete med Svenska Jägareförbundet nu kommer utökas i minst två år till, säger Theodor Storm som är VD på WeHunt.

Detta innebär att alla medlemmar i Svenska Jägareförbundet från den 1 juli kan aktivera WeHunt Pro för endast 95 kr/år. Ordinarie pris är 199 kr/år.

Den stora skillnaden mot tidigare är att nu ingår:

- 2000 hektar av Lantmäteriets Fastighetskarta ingår
- Rabatterade kartpaket från Lantmäteriet
- Automatiska jaktrapporter med observationer och fällt vilt efter avslutad jakt
- Möjlighet att spela upp genomförda jakter på hemsidan
- Deltagande jakthundar visas i realtid med WeHunt GPS

Användare som nyttjar sin nya medlemsförmån under juli 2017 får hela 4000 hektar fastighetskarta. Medlemsförmånen kan aktiveras direkt via appen eller på https://jfmedlem.wehunt.se.

Mer information: http://www.wehuntapp.com/svenska-jagareforbundet-utokar-sitt-samarbete-med-wehunt/

Kontaktpersoner:

Svenska Jägareförbundet
Helena Schnackenburg
Marknadsansvarig
+46 (0) 155246264
helena.schnackenburg@jagareforbundet.se

WeHunt
Sophie Terkelsen
Sälj- och marknadschef
+46 (0) 730880145
sophie@wehuntapp.com

WeHunt Nordic AB erbjuder jägarkåren en digital helhetslösning för enklare administration och ökad säkerhet före, under och efter jakt. Företaget är baserat i Katrineholm.

Kommentarer (0)

Kommentera