WeHunt blickar över gränsen

Pressmeddelande   •   Maj 26, 2016 15:00 CEST

Foto: Crelle.se

Norges Jeger- og Fiskerforbund tecknar samarbetsavtal med marknadsledande jaktappen WeHunt.

Det norska förbundet önskar erbjuda sina 113.000 medlemmar WeHunt som en medlemsförmån, och kommer tillsammans med WeHunt Nordic AB lansera tjänsten på den norska marknaden under första kvartalet 2017.

Liksom i Sverige kommer WeHunt bidra till ökad säkerhet för jägarkåren med sina funktioner för realtidspositionering av jaktkamrater och hundar på en gemensam jaktkarta. Appen kommer även översättas till norska och anpassas till den norska jakten.

- Norges Jeger- og Fiskerforbund ser fram til å kunne tilby WeHunt til norske jegere som en del av medlemskapet hos oss. Bruk av WeHunt gir blant annet en sikrere jakt, da alle jegere i jaktlaget synes i sanntid på mobilkartet. Vi har tro på dette produktet, säger Espen Farstad, informationschef på NJFF.

- Att våra nordiska grannar på Norges Jeger- og Fiskerforbund fått upp ögonen för WeHunt är spännande. Vi har inlett arbetet och den norska versionen av WeHunt kommer innehålla en del nyheter. Förbundet ser en styrka i vår positioneringstjänst och uppskattar vårt säkerhetstänk, säger WeHunts VD Lars Milde.

Kontakta Lars Milde för mer information:
lars.milde@wehunt.se
070-829 26 00

WeHunt Nordic AB erbjuder den svenska jägarkåren en digital helhetslösning för enklare administration och säkerhet under pågående jakt.

Kommentarer (0)