Wehype & Invest Stockholm samlar esportbranschen

Den svenska dataspelsbranschen är full med välkända framgångssagor, mindre känt är att Sverige och Stockholm även är hem för några av de mest framgångsrika och innovativa företagen inom den snabbt växande esport branschen.

Esport som fenomen har funnits sedan mitten av 90-talet men har först under 2010-talet exploderat och etablerat sig som både en publiksport med miljonpublik online och en ständigt växande branch för startups som driver utvecklingen framåt. På onsdag 15 November samlar Wehype och Invest Stockholm esportbranschen på Skyddsrummet i Stockholm för andra upplagan av Esport Meetup.

- Stockholm har alla förutsättningar att bli en världsledande esport stad, men vi kan bara komma dit genom samverkan och samarbete. Esport meetup är ett perfekt tillfälle för olika intressenter att samlas och diskutera kring hur vi tillsammans kan utveckla gaming och esport ytterligare, säger Joseph Michael, Head Of Startups/Tech - Invest Stockholm

Esport Meetup beräknas besökas av ca 200 personer från några av de mest intressanta företagen i branschen varav 11 utställare som på plats presenterar sina produkter och tjänster.

UTSTÄLLARE:
Abios -  https://abiosgaming.com
Arozzi -  http://www.arozzi.se
Betspawn -  https://www.betspawn.com
CO-OP.gg -  https://co-op.gg
ESA -  http://www.esamarathon.com
Fragbite -  http://fragbite.se
Overlord -  http://overlord.gg
Qruxel Esports Studio -  https://www.facebook.com/qruxel
Shark Gaming -  https://sharkgaming.dk
Wehype -  http://wehype.it
Znipe -  http://www.znipe.se/

- Första Esport Meetup var en succé, det känns fantastiskt att återigen välkomna alla till eventet nu på Onsdag. Vi på Wehype har precis lanserat vår self-service platform för gaming influencers. Vi är på plats och demonstrerar plattformen live för första gången publikt under hela eventet, säger Robin Åström, VD och medgrundare av Wehype.

Event Information och schema

19:00 - Expo mingle & Eftermingel
23:00 - Esport Meetup stänger

About Esport Meetup

Wehype Esport Meetup is built around one simple idea: connect esport and gaming brands, companies, influencers, organizations to share the things that matter to us.

Esport Meetup brings the most interesting people from the esport and gaming ecosystem together during a casual afternoon and evening where the participants have the opportunity to listen to keynotes, meet with esport and gaming startups and share their passion and ideas. Read more: http://www.esportmeetup.com

• gaming
  • event
  • stockholmstad

About Wehype
Wehype makes sponsorship collaborations between brands and gaming influencers crazy simple. Wehype´s leading self-service & data-driven platform gives both the modern media buyer and the influencer a tool to connect and save up to 95% of the time to launch a campaign.

Wehype was founded in 2016 and specializes in branded live content. Not only does Wehype offer an easy-to-use platform, they also offer creative marketing solutions for online, events and mobile. Read more: http://wehype.it

Robin Åström
robin@wehype.it