Kretskortsplint med innovativ PUSH IN-anslutningsteknik

Weidmüllers OMNIMATE ® Signal LMF-plint är enkelt, snabbt och säkert. Ledaranslutning för areor upp till 2,5 mm².

Den nya kompakta kretskortsplinten OMNIMATE ® signal LMF från Weidmüller lanseras på marknaden med en innovativ PUSH IN-anslutningsteknik.

LMF kretskortsplint svarar mot aktuella trender för industriella utrustningar som kräver noggranna anslutningssystem för kraftmatningen. LMF kretskortsplint övervinner lätt andra utmaningar inklusive en spänningsnivå på 250 V, hög elektrisk säkerhet på isoleringsmaterialet och, beroende på applikation, olika kabelinföringar. Tack vare tidsbesparande PUSH IN anslutningsteknik, ett integrerat mätuttag och 90° och 180° anslutningsvinklar, har Weidmüllers OMNIMATE ® Signal LMF många möjliga användningsområden. LMF-plintar tillåter anslutning av areor mellan 0,12 mm² och 2,5 mm² (AWG 26 till AWG 12.

Isoleringsmaterialet Wemid använt i OMNIMATE ® Signal LMF är anpassat för en kontinuerlig användningstemperatur på upp till 120° C. LMF kretskortsplint uppfyller därför alla stränga krav för konstruktion av industriella utrustningar.

För mer information:

Erik Nilsson, Industry Management Device Connectivity, 072-215 53 80 alt erik.nilsson@weidmuller.se

• plint
  • push in
  • omnimate

Weidmüllerkoncernen har produktionsanläggningar, försäljningsbolag och representanter i mer än 80 länder.

Under 2011 uppnådde Weidmüller en försäljning på 620 M€ med 4 400 anställda