Weidmüller startar egen filial i Danmark den 1 januari 2013

Weidmüller AB och Weidmüller Finland hälsar Weidmüller Danmark välkommen!

Efter att under mer än 50 år framgångsrikt representerats av Wexøe A/S på den danska marknaden, har Weidmüller och Wexøe A/S slutit en gemensam överenskommelse om att Weidmüller från och med 1 januari startar en egen filial i Danmark. Denna filial är en del av Weidmüllers nordiska organisation.

Företaget Wexøe A/S har framgångsrikt infört och gjort namnet Weidmüller välkänt i den danska industrin sedan 1958, då ett kontrakt om exklusiv representation undertecknades. Under dessa år har Weidmüller utvecklats från en komponentleverantör, mot ett företag med  industrisegmentinriktning. Som sådant är målet en närmare kontakt mellan er som kund och oss, ända till våra konstruktions- och utvecklingsavdelningar på Weidmüllers huvudkontor. Detta återspeglas också i vårt tema: “Let’s connect”.

Fr.o.m. 2013-01-01 finns Weidmüller på den danska marknaden med en egen dansk filial, som ingår i, och använder styrkan hos Weidmüllers hela nordiska organisation.

Den 1 december 2012 tillträdde Jesper Brydesen, som kommer från Rockwell Automation tjänsten som Sales Director i Danmark.

Vi har nöjet att presentera en ny dansktalande medarbetare för tjänsten som Orderadministratör/Ekonom till den danska filialen med placering på huvudkontoret i Malmö, Sverige: Morten Jörgensen som närmast kommer ifrån Randstad bemanningsföretag

Dessutom har vi nöjet att meddela att vi har ingått avtal med 5 nuvarande Wexøe-anställda att flytta över till Weidmüller Danmark.

Dessa är

Thomas Neumärker  Field Sales

Jan Roald Hansen  Field Sales

Ole Kristensen  Field Sales

Michael Lønborg Technical Support

Martin Larsen  First Level Support/Nordic

Michael Lønborg kommer under första tiden att arbeta på Malmökontoret. Martin Larsen är också placerad i Malmö som First Level Support. Tillsammans med det svenska teamet servar Martin och hans svenska kolleger hela Norden.

Weidmüller og Wexøe har indgået en aftale om, at disse personer allerede fra d. 1. december 2012, vil bliver overført til Weidmüller Danmark. De er alle begejstrede over at få mulighed for at fortsætte samarbejdet med jer med henblik på at udvikle brugbare løsninger til jeres individuelle behov.

Tills filialen startar i januari, kommer Wexøe att, precis som tidigare stå till tjänst, när det gäller Weidmüller. Wexøe och Weidmüller arbetar tätt tillsammans för att göra övergången så smidig som möjligt.

Efter 1:e januari 2013 ska alla order och tekniska frågor rörande Weidmüller, skickas till Weidmüller Danmark.

Det är vår gemensamma, starka övertygelse att detta kommer att förbättra servicen för Weidmüllers kunder.

Vi ser fram emot att dela idéer med er!

Let’s connect!

• märkning
  • kontaktdon
  • kapsling

Weidmüllerkoncernen har produktionsanläggningar, försäljningsbolag och representanter i mer än 80 länder.

Under 2011 uppnådde Weidmüller en försäljning på 620 M€ med 4 400 anställda

Jesper Brydesen