Weidmüllers IE-Line-produkter med STEADYTEC®-teknik godkänd för CC-Link IE-nät.

Weidmüller är en av de första tillverkarna att godkänna sitt IE-Line-sortiment som bygger på RJ45-anslutningen med STEADYTEC®-teknik för CC-Link IE Field-nät. Godkännandet öppnar tillgång till asiatiska marknader för exportinriktade företag.

Weidmüllers Industrial Ethernetprodukter baserade på STEADYTEC®-teknologin har etablerats på marknaden under många år. De säkerställer tillförlitlig drift av maskiner och system i tusentals applikationer. Alla Weidmüllers produkter med en RJ45-anslutning i STEADYTEC®-teknik kan användas obegränsat i CC-Link IE Field-nät. De övertygar kunder genom sin pålitlighet, enkla hantering och hög dataöverföringshastighet på 10 Gbit/s .

CC-Link (Control and Communications Link) utformades först 1997 av Mitsubishi Electric som ett tillverkarspecifikt fältbussystem vilket år 2000 togs ut på marknaden som ett öppet nätverk. CC-Link IE-protokoll (Industrial Ethernet) garanterar sömlös dataöverföring på alla nivåer i produktionsnivån, från den översta kontrollnivån ner till produktionsnivån. CC-Link IE var utformad för snabbt utbyte av stora datamängder i en fabrik eller produktionsanläggning. För att möta behoven i denna applikationsmiljö, erbjuder Weidmüller sin CC-Link-certifierade och godkända IE produktlinje med RJ45-anslutningar i STEADYTEC®-teknik. STEADYTEC® står för framtidsorienterad anslutningsteknik i data- och signalöverföring. RJ45 anslutningsdon med dess insatser, kåpor i skyddsklass IP 67, plintskeneuttag och serviceinterfacet är byggda och testade för driftförhållanden i krävande industriella miljöer. Alla CC-Link kablagekomponenter sticker ut tack vare sin enkla hantering i fält. Till exempel kan anslutningsdon för kopparkabel monteras enkelt på plats. Detta minskar installationstiden, minskar antalet fel och förenklar underhållet. STEADYTEC®-tekniken övertygar kunder och användare tack vare högkvalitativ kontaktteknik med mer än 750 garanterade ijackningscykler. Kontakttekniken är okänslig för vibrationer, stötar och mekanisk belastning. Användare som inför CC-Link automationslösningar är i säkra händer med godkänt CLPA-utbud av produkter från Weidmüller.