Optimera befintliga lokaler

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2016 13:51 CET

Weland Lagersystems hissautomat får dig att tänka smart och bygga effektivt. Hissautomaten hjälper dig att minska både yta och volym på byggnaden. Weland Lagersystem har kunnig och rutinerad personal som gärna hjälper dig.

Genom att placera Compact hissautomater i ett torn utanför fabrikslokalen kan stora golvytor frigöras och användas till annat än lagerytor.

Att bygga ett torn utanför befintliga lokaler är enkelt och helt utan störning för pågående verksamhet inne i lokalerna. Eftersom tornet byggs utanför fasaden kan det göras högre än befintlig byggnad, utan komplicerade takgenomgångar och tätningsproblem. Allt för att få så stor lagringskapacitet som möjligt.

När tornet är färdigbyggt tas en serviceöppning upp i fasaden och hissautomaten installeras – enkelt och störningsfritt.

Större torn för framtida behov

Premould i Huskvarna har valt att placera en Compact Lift i ett ”torn” utanför lokalen och därigenom utökat lagringskapaciteten och frigjort ytor inne i lokalen. I tornet har man dessutom monterat en stomme till ytterligare en hissautomat för framtiden. Serviceöppningen i väggen är klar och tillfälligt igenbyggd för att få minimala störningar vid kommande installation.

Premould tillverkar verktyg och plastdetaljer i varierande serier. Man lagerhåller mängder med verktyg och då är det viktigt med ordning, rationell hantering samt ren och skyddad lagring. I hissautomaten lagras cirka 500 olika verktyg. Hissautomaten är försedd med 100% utdrag av lastbrickorna så att verktygen enkelt kan hanteras med travers.

Weland Lagersystem AB

Weland Lagersystem är en ledande leverantör av lösningar för lagerhantering och logistik. Vi levererar kundanpassade och optimerade hissautomater samt lagerinredning. I vårt sortiment av lagerinredning ingår bland annat pallställ, grenställ, utdragsenheter och sigmabalkar. Med rätt produkter på rätt plats är det enkelt att effektivisera hela produktionen.

Vårt koncept är samma sedan starten – att leverera svensktillverkade produkter som effektiviserar lagerhantering och logistik. Vår styrka är vår höga kompetens och lyhördhet. Vi arbetar alltid nära våra kunder och försöker alltid tillgodose deras behov. Weland Lagersystem strävar efter att alltid leverera så effektiva lösningar som möjligt.

1999 startades Compact Logistic System AB i Smålandsstenar. Då påbörjades även utvecklingen av Compact Lift och Compact Twin, som idag är kraftfulla hissautomater. 2001 gick Weland AB in som delägare och 2003 flyttade Compact till Gislaved och startade produktionen.

Det nya namnet, Weland Lagersystem AB, sattes 2006. Idag ingår Weland Lagersystem AB i Welandkoncernen med en omsättning på cirka 1 500 miljoner kronor och 900 anställda.

Weland Lagersystem är ett globalt företag som finns representerade i åtta länder och våra produkter finns representerade i ett tjugotal länder. Vi har egna försäljningskontor i Gislaved och Västerås. Trots vårt globala varumärke så sker fortfarande all vår utveckling, konstruktion och tillverkning i Gislaved.

Vi strävar efter att möta framtidens krav på logistik och lager. Vi arbetar ständigt med produktutveckling och är en långsiktig partner som du kan lita på. Våra noggranna rutiner garanterar effektiv lagerhantering och produkter med lång livslängd. Vi drivs av att skapa nya, innovativa lösningar för dig som kund.

Kommentarer (0)