Nyhet! Naturliga solskydd för barn från Weleda

Edelweiss Baby & Kids Sunscreen Lotion Sensitive är en helt naturlig skyddande solserie med fysikaliska UV-filter och vårdande ekologiska ingredienser. Innehåller pigment som bildar en täckande yta som reflekterar UVA- och UVB strålning och därmed skyddar direkt vid applicering. UV-filtret är mineraliskt s.k. fysikaliskt och består av titandioxid i form av non-nanopartiklar. Till skillnad från kemiska- och fysikaliska solskydd med nano, tränger inte UV-ljuset in i huden utan reflekteras direkt av det skyddande vita non-nanofiltret.

NYCKELINGREDIENSER
Edelweissextrakt verkar som en antioxidant som skyddar mot UV-relaterade skador
Solrosolja vårdar och ger näring till huden
Kokosolja ger näring, är fuktbevarande och förbättrar hudens egen barriärfunktion

100% naturligt innehåll. Ekologiskt certifierad. Dermatologiskt och kliniskt testad. Parfymfri. Vattenresistent. VeganskGlutenfri.

Edelweiss Baby & Kids Sunscreen Lotion Sensitive spf 50, 50 ml. Rek. pris 189kr
Edelweiss Baby & Kids Sunscreen Lotion Sensitive spf, 150 ml. Rek. pris
 279kr

Apotekare Navina Isenberg rekommenderar naturliga solskydd till barn:

• Barn har svårt att bryta ner de kemikalier som finns i kemiska solskydd, därför bör dessa inte användas på barn under 3 år. Något som även rekommenderas av läkare.
  • Vid användning av ett fysikalisk non-nano solskydd går UV-strålningen aldrig in i huden utan reflekteras direkt vid hudytan.
  • Ett naturligt solskydd skyddar direkt vid applicering – vilket är en fördel när man smörjer in barn.
  • Ett naturligt solskydd från Weleda bidrar, utöver solskyddet, med värdefulla vegetabiliska oljor som ger näring och förbättrar hudens egen barriärfunktion.
  • Naturliga solskydd är ett bättre alternativ för miljön – eftersom kemiska solskydd är svårare att bryta ner.

Barns hud är mycket tunnare än vuxnas och behöver därför ett solskydd med hög solskyddsfaktor. Tänk dock på att kläder och solhatt skyddar allra bäst samt att inte utsätta små barn för onödigt mycket sol, speciellt inte under de timmar då solen är som starkast.

• weleda baby care

WELEDA VÄRLDENS BÄSTA HÅLLBARA HUDVÅRDSFÖRETAG
Weleda är utsedd till bästa hållbara/fairtrade företag inom naturlig hudvård. Våra produkter är 100% naturliga, ekologiskt certifierade av NATRUE*, har 0% syntetiskt innehåll, är dermatologiskt testade och ej djurtestade.
*en av de certifieringar som ställer högst krav på naturlig hudvård i Europa, www.natrue.org.